Ik wordt bijrijder voor redelijk bedrag?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 11:23

Ik heb op een gegeven moment ook mijn maximum gesteld bij 50 euro. Vaak hebben de eigenaren toch een hoop eisen; verplicht lessen nemen (op eigen kosten), zoveel keer in de week verplicht in de bak rijden of juist verplicht buiten rijden, verplicht longeren. Ze willen allemaal dat het gaat zoals zij het willen (logisch natuurlijk), maar dan kunnen ze niet verlangen dat jij bijvoorbeeld de helft betaald. Zij willen een eigen paard en als ze dat niet (meer) kunnen betalen, dan moeten ze geen bijbetaler/rijder zoeken, maar een andere oplossing zien te vinden. Het bedrag van een bijrijder moet altijd een symbolisch bedrag zijn, of bijvoorbeeld alleen het beslag.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 13:39

De 100 euro is de helft van de stalling, die dus 200 euro kost....

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:43

Misschien kun je het afspreken dat je het eerste half jaar (tot ze redelijk berijdbaar is) maar 40 euro ofzo betaald? Ik vind 100 euro echt heel veel. Ik ga ook mee met Tessebes, dat het bedrag meer symbolisch hoort te zijn, als een noodzaak om het paard te kunnen onderhouden.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:43

Ik vind 100 euro veel te veel! Zeker omdat je er nog niet op mag / kan rijden.... het is precies zoals je zegt, straks kan ze veel gaan rijden en zegt ze gedag tegen jou, hoef je ineens nietmeer te komen, maar dan heb je wel voor de "opvoeding" betaald... lekker goedkoop voor de eigenaar!
Nee desnoods spreek je af dat je de helft (50 euro) betaald totdat je erop kan gaan rijden... vanaf dan betaal je pas 100 euro... klinkt iets redelijker!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:58

of je betaald om het beest op te leiden, en als hij helemaal op orde is verkoopt ze hem... Voor jou een soort bodemloze investering. Mij lijkt het niets.

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:11

Sorry,beetje late reactie..
Volgens mij is het voordeliger om een bijrijdpaard in drente,friesland of groningen te zoeken. Moet je dan wel met de auto heen,maar is meestal GRATIS!
Hier in friesland zijn zoveel mogelijkheden om een paard of pony te delen,het is onbegrijpelijk dat daar in de andere helft van Nederland zoveel geld voor wordt gevraagd...........
succes.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 14:13

als je die 100 euro per maand aan de kant zet heb je na een jaar 1200 euro en als je dan wat bijlegt heb je een eigen paard Haha!
sorry maar ik vind het veel hoor.

PhanteGarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 17:03

Ik vind 100 euro veel geld maar als je dan net zoveel met die Tinker mag doen als dat de eigenaresse ermee doet an zeg ik oke...
Je moet het zelf weten maar het is wel veel geld

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:00

warren schreef:
Sorry,beetje late reactie..
Volgens mij is het voordeliger om een bijrijdpaard in drente,friesland of groningen te zoeken. Moet je dan wel met de auto heen,maar is meestal GRATIS!
Hier in friesland zijn zoveel mogelijkheden om een paard of pony te delen,het is onbegrijpelijk dat daar in de andere helft van Nederland zoveel geld voor wordt gevraagd...........
succes.

Ja, ik woon in Drenthe, mijn paard zou ze ook gratis mogen rijden maar ik denk toch dat je dan voor haar niet meer van gratis kan spreken...om nu helemaal uit Arnhem naar Drenthe of Friesland te komen........

En dan ook nog, ik woonde tot een klein jaar geleden nog in de omgeving van Amsterdam, alles is daar zo duur dat het normaal is om een bijdrage te vragen (sommige prijzen zijn wel echt belachelijk hoor maar goed) nu heb ik al mijn paardjes aan huis staan in Drenthe en kost het mij geen stalling meer, naar mijn idee heeft het merendeel hier de paarden aan huis staan en dat is gewoon een stuk goedkoper, neem aan dat het in Friesland net zo is als in Drenthe.
Ook stalling op een pensionstal of manege is in deze omgeving veeeeeel goedkoper dan in de randstad, ach, sinds ik hier woon is mij 1 ding erg duidelijk geworden, alles is hier goedkoper dan in de randstad, ik verbaas mij er nog steeds over!

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:10

Ik ben het met de meeste wie reageren denk ik eens dat het echt veel te duur is, voor dat geld kan je zelfs bijna een eigen paard onderhouden, en daar zou je wel mee kunnen rijden. Een vriendin van mij heeft een leuke haflinger te koop voor ongeveer 1 jaar van dat stalgeld...

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 20:16

ja ik heb altijd gratis verzorgt en laat mijn paarden ook weer gratis verzorgen....
tja paarden in de rest avn nederland vind ik een dure hobby, maar ja las je ervoor kiest zul je er ook voor moeten betalen....
ik vind het logich als je tzt bijv. hoefijzers bekostigt als jij de neige bent die er verder op rijdt, en voor de rest vind ik 50 euro genoeg, als je er vaak mee rijdt.
Als je alleen maar mag wandelen, poesten en uitmesten vind ik niet dat ze daarvoor geld kunnen vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:01

Persoonlijk zou ik er nog niet op willen al kreeg ik geld toe Lips are sealed maar da's niet aardig om te zeggen.

Tja, het is eigenlijk gewoon aan jou: is het jou 100 euro in de maand waard om een paard te poetsen? Kun je van die 100 euro niet leuker 4x per maand een les nemen op de manege? IS er geen ander bijrijdpaard te vinden?

Persoonlijk denk ik als de eigenaresse nu al jouw steun nodig heeft om alleen al het stalgeld te betalen, dat ze dan maar geen paard had moeten nemen.

Maar de vraag is in feite of jij dat uit wil geven. Het is jouw geld namelijk!

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:30

Moeilijk toch. Ik heb telefonisch gesproken met haar, en ze zei meteen toen ik over die 100 euro begon dat ze anders wel een ander zou zoeken...
Ook banketstaaf. Terwijl ik dacht dat het zo klikte....

Ga ik daar ook weer aan twijfelen....

Mijn dochter vond het ook allemaal zo leuk...ze had dochterje van zelfde leeftijd...

Grondwerken en wandelen mag ik ook wel met paarden van vrienden enz. Ook wel eens rijden maar wil iets beetje van mezelf...vindt het echt meoilijk....
Morgen bij Phantom, de fjord kijken...staat als zeer braaf tekoop...

Kan natuurlijk per maand kijken wat ik doe.

Ik ben trouwens vrij stevig, zij smal, straks koopt ze een zadel waar ik niet in pas, moet ik ook nog bespreken met haar....

Best ingewikkeld allemaal...

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 21:33

Ja en het blijft natuurlijk ook de vraag of ze fijn/leuk enz is met rijden over een poosje. waarschijnlijk wel, maar je weet het nooit....

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:55

Biepmiep schreef:
Ik heb telefonisch gesproken met haar, en ze zei meteen toen ik over die 100 euro begon dat ze anders wel een ander zou zoeken...

Dan is het toch juist helemaal niet moeilijk meer? Zo iemand zou ik als ik jou was met een zeer grote boog omheen sturen! Doei, doei

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 22:00

Ja ja en ik weer paardloos min of meer...mopper mopper het leek zo leuk toch maar doen????
IK KAN NIET BESLISSEN!

Dickie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:02

Je moet niet bang zijn om paardloos te zijn, je zult zien dat binnen no time veel betere mogelijkheden zich aandienen. Je moet er alleen wel op durven wachten. Lachen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:03

kun je niet een proeftijd nemen es, dat zou ook wel mooi zijn,
kan je ook gelijk zien hoe het verder bevalt, kan je er altijd nog mee stoppen.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 22:05

ja natuurlijk Roos, kan altijd stoppen als ik wil, dat is voorddel van bijrijder zijn....

Maar voel me een beetje "genomen"za'k maar zeggen...
En als grondwerken leuk gaat wil dat nog niet zeggen dat het rijden dat straks ook is...
Misschien is ze wel heel vervelend dan of zo?

JijLekker gereden?

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:20

Het is altijd moeilijk. Ook ik heb geen eigen paard en moet dus zien een verzorgpaard te vinden (die heb ik nu overigens wel hoor) om in mijn 'paardenbehoefte' te voorzien, zeg maar. Maar ook ik heb er wel eens grof geld voor betaald. Simpelweg omdat ik op dat moment niets anders aangeboden kreeg of er niets anders te krijgen was. Eigenlijk gekkenwerk natuurlijk, want je betaalt geld voor een paard om hem te verzorgen terwijl je de eigenaar/eigenaresse van het paard alleen maar werk uit handen neemt. Een geringe bijdrage, oké, gewoon een symbolisch bedrag, maar geen 100 euro per maand! Dat heb ik er ook nooit voor betaald en zal ik er ook nooit voor betalen. Vooral niet als het om zo'n jong en onervaren beestje gaat. Natuurlijk leer je er wat van, maar moet je om iets te leren dan 100 euro per maand neertellen? Ik vind dat absurd
Ik merk wel dat ze steeds meer geld gaan en kunnen vragen voor verzorgpaarden. In sommige regio's kan je gewoon praktisch niets vinden en dan kan de eigenaar/eigenaresse van het paard de lat ook hoger leggen: meer eisen stellen en een hoger bedrag vragen. Terwijl het een tijd geleden was: 'Wie wil mijn paard verzorgen? Je hoeft er niets voor te betalen' is het nu bijna 'Ik zoek een verzorgpaard en ben bereid er maximaal 80 euro in de maand voor te betalen'. Waarom? Omdat je iemand anders werk uit handen neemt? Vijftig euro zou ik nog redelijk vinden, maar ook best veel, maar 100 euro, dat is 220 gulden!! Ik vind dat een enorm bedrag. Wat kun je momenteel met het paard? Kan en MAG je rijden? Wat voor verplichtingen heb je?
Het verradelijke aan een verzorgpaard is ook dat je meestal in het begin niets hoeft te doen voor je verzorgpaard, behalve dan het bedrag maandelijks overmaken. Maar na een tijdje wordt jou ook om gunsten gevraagd. Of je op een vaste dag kan komen bijvoorbeeld, of je de stal wilt mesten etc. Op zich niet erg, zeker niet als je er niet voor betaalt (en ik vind mesten geen probleem!) maar als je er zoveel voor betaalt dan vraag je je toch wel even af of je geen slaafje aan het worden bent.
Ik zou het je dus afraden dat paard te verzorgen. Hoe leuk die ook is. Over een tijdje is het paard misschien de honderd euro in de maand waard (maar ook dan zou ik het nog niet doen), maar nu kan je er nog bijna niets mee. Het gaat mij absoluut niet om het rijden, ik vind knuffelen al best, maar ik betaal geen honderd euro voor een knuffelpaard.
Ik ben blij dat ik meerdere verzorgpaarden heb en dan ook nog wel allemaal gratis. En jij vindt er ook nog echt wel eentje hoor!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:30

Biepmiep schreef:
Ja ja en ik weer paardloos min of meer...mopper mopper het leek zo leuk toch maar doen????
IK KAN NIET BESLISSEN!

Dat is niet zo moeiloijk hoor, opzouten met dat mens. Die is duidelijk uit op jou centen en anders nergens voor. Lekker goedkoop paard hebben. Voor dat geld mag je mijn paardje ook wel komen poetsen hoor en ik geloof niet dat Hanneke het zo erg vindt als je haar paard er even bijpakt.
Kom het weekend even langs, help ik je wel even uit je droom....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:39

Blijkbaar klikte het aan haar kant dus niet zo goed en ging het haar alleen maar om het geld, anders was het toch op zijn minst bespreekbaar geweest.
Ik zou als ik jou was lekker verder zoeken.
Voor dat geld vindt ze echt niet zo gauw iemand anders.

Ik weet niet of Ede voor jou te ver is maar voor 75 euro kun je daar 3x per week op een Tinker rijden.
Wat ik zelf altijd nog heel veel geld vindt maar het lijkt me beter dan dit.

Biepmiep schreef:
Moeilijk toch. Ik heb telefonisch gesproken met haar, en ze zei meteen toen ik over die 100 euro begon dat ze anders wel een ander zou zoeken...
Ook banketstaaflig. Terwijl ik dacht dat het zo klikte....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 23:59

Niet doen.

Te duur , te onzeker , te on-symphatiek.
En zo nog wel meer TE's.

Grote kans dat je daar alleen slaafje en geldschieter wordt...

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 00:06

Biep, kom snel naar Charisma kijken!!!!!!!

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 08:08

Echt niet doen dus!! Als zij zegt dat ze zo iemand anders heeft gevonden.. Nou laat haar dan lekker iemand anders gebruiken!!
Belachelijk dat ze dat zegt! Ik zou meteen gegeten en gedronken hebben als je begrijpt wat ik bedoel!!

Paardloos wordt je toch niet. Volgens mij zijn er genoeg kenissen en vrienden die jou wel weer even tussen de paarden willen helpen!!