Wassen met hogedrukspuit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:52

Op stands?????? En dan aangekoekt zitten met stront??????? Krijg er al een beeld bij, en die is niet fijn.
Schandalig gewoon.
Maar affin, de paarden moeten naar buiten, en dan maar met de hogedruk........ een echte boer dus.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Wassen met hogedrukspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:00

Op de laagste stand wil het wel. Ik doe het weleens omdat de hogedruk al aangesloten staat. Ik ben dan veel minder water nodig dan met alleen de slang. Vooral de staart die vies is geworden door de staartflap aan de deken waardoor paard steeds over zijn eigen staart poept is dan wel een stuk makkelijker schoon te krijgen.

maxxlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:28

is diegene die dit doet wel gewoon helemaal normaal? Lijkt me niet n.l Vraag eens of jij hem even mag afspuiten.Kan je van hem horen of het prettig is. Maar ik weet het antwoord nu al

JMkaaay schreef:
Is het slecht voor een paard als je hem natspuit met de hogedrukspuit? Ik weet niet hoe hard mijn baas hem precies zet maar de paarden vinden het in ieder geval niet echt fijn. Natuurlijk vinden ze het geluid heel erg eng in het begin. Met een tuinslang komt je er zo moeilijk doorheen en mijn baas vindt dat te lang duren dus zette hij de spuit erop. Maar kan het ook echt gewoon slecht zijn voor het paard?

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:33

Op mijn stage worden de paarden gewoon met de hoge druk spuit gewassen hoor :j.
Ding staat dan op een lage stand, weinig druk dus. Geen enkel paard die er problemen mee heeft. De meeste staan er met een voetje op rust van te genieten.

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:36

mijn vader heeft ook een hoge druk spuit en daar staat op verboden om te richten op dier of mens.
ik heb 1 x perongeluk op me been gericht en het voelde alsof ik gestrandzaald werd!! deed super zeer -O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:38

Mijn vader heeft ooit de auto schongemaakt met de hogedrukspuit, en toen spoot hij de lak er gewoon af ;) . Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt zo'n ding op een dier te richten...

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:42

Wassen met een hogedrukreiniger zou ik echt nooit doen, ik weet zeker dat mijn paard dat niet fijn vind. Die vindt de tuinslag op de zachtste stand al erg. Ik heb ook nog nooit eerder gehoord dat iemand zijn paard wast met een hogedrukreiniger.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 23:26

piepelie schreef:
Wassen met een hogedrukreiniger zou ik echt nooit doen, ik weet zeker dat mijn paard dat niet fijn vind. Die vindt de tuinslag op de zachtste stand al erg. Ik heb ook nog nooit eerder gehoord dat iemand zijn paard wast met een hogedrukreiniger.

:D Nu dus wel. Onze keuringskoeien gingen ook onder de hogedruk door. Maar natuurlijk zet je hem niet voluit zoals je doet als je een machine schoonmaakt. Gewoon de zachtste stand zodat je zelf met de hand de straal op 5 cm van de spuitopening goed kan verdragen en dan minstens 20 cm van het dier blijven met de spuitkop.

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 00:30

Een hoge drukreiniger heeft een spuitdruk van minstens 100 bar. Een spuitpistool op een waterleiding tussen de 2,5 en 3 bar. Wat je doet met een hoge drukreiniger is dat je al het huidvet wegspuit, het pijn doet en eventueel net geheelde wondjes blaas je weer open (waardoor infectiegevaar optreedt).
Een dom idee dus.

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-11 14:13

Dan was het misschien niet zo fijn voor de Tinker met mok =\

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 14:22

Gewoon door de wasstraat rijden , kan ook , wel met 10 te gelijk anders is het te duur 8)7

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:05

Als je je paard veel pijn wil doen zeg ik: vooral doen :D

NATUURLIJK MOET JE DAT NIET DOEN! NIET NIET NIET NIET NIET NIET!

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:06

sjonnie48 schreef:
Gewoon door de wasstraat rijden , kan ook , wel met 10 te gelijk anders is het te duur 8)7

haha idd lekker pletten en dan keiharde stralen water... 8)7

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:14

JMkaaay schreef:
Dan was het misschien niet zo fijn voor de Tinker met mok =\

Ik denk dat het voor alle paarden niet fijn is.
Als je deze reacties leest dan is het toch wel genoeg om het gewoon niet te doen?
Ik betwijfel of jou baas verstand heeft...

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:27

Ik snap niet hoe iemand op het idee komt om met een hogedrukspuit paarden te gaan wassen.
Het is absoluut niet fijn voor een paard, en met een gewone tuinslang en shampoo lukt het ook wel.

Sommige mensen op deze wereld hebben echt geen geduld! :')

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:46

Tja, waarom niet? Ik zie het probleem ook niet zo. :n Zoals Anne_GTI ook al zegt, de koeien moeten er ook aan geloven dus waarom dan een paard niet?
Als je er maar voor zorgt dat de druk zo laag is dat het geen kwaad kan. Dus, eerst even testen op je eigen vingers voordat je de spuit op een levend dier zet.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:49

Inderdaad MandyR!

manonalberts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:51

Ik zou het nooit doen, je hebt wel hogedrukspuiten die ook erg zacht kunnen (vergelijkbaar tuinslang) dan zou het geen probleem zijn.

Ik zou zeggen probeer de straal eerst uit op je hand oid vind je hem zelf te hard, dan is hij ook te hard voor je paard

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:55

Hier was ik de tinkers altijd met de hogedrukspuit. Eerste keer vinden ze wat spannend, maar daarna vinden ze het allemaal prima. Er zijn er bij die het heerlijk vinden, zo'n harde straal op hun rug, schoft en kont! En hebben hem echt niet op zijn allerzachtste staan hoor, qua straal-hardheid. Ook weer niet voluit, maar flink kracht staat er wel achter.

Is dan wel zo'n hogedrukspuit op krachtstroom en met dieselmotor, dus deze geeft ook warm water en heeft een zeepreservoir die je kunt aanzetten.

Is niks zieligs aan hoor, wij vinden het vooral fijn dat je zelf niet zo nat wordt dan met een tuinslang, en je komt makkelijiker door die dikke sokken en manen heen als je een krachtiger straal hebt. Heb zelfs mijn uber-stressy KWPNer ermee gedaan, die met een tuinslang altijd stond te piafferen, en zelfs die vond het lekker en bleef normaal staan!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 19:59

bizar idee zeg, is dat zo'n baas die ook babies onder de zonnebank legt en katten in de magnetron stopt? 8)7

maXcomX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 02:50

Janne_ABC schreef:
sjonnie48 schreef:

haha idd lekker pletten en dan keiharde stralen water... 8)7

Bijvoorbeeld

1906

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:23

Ik zou geen autowasmiddel op een paard gaan smeren. :')

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 08:24

hogedruk spuit
het woord zegt het zelf
er staat ontzettend veell druk op je spuit zo zijn huid kapot

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 13:18

Ik heb eens met mijn vinger een gaatje dichtgehouden in de slang van de hogedrukspuit toen mijn moeder de auto ging wassen en de druk wegviel. Toen ze hem ging gebruiken schoot ik een meter de lucht in van de pijn. De straaltjes zag je gewoon in mijn vinger zitten waar het doorheen gespoten was. Het bloedde niet, maar het deed op dat moment erg veel pijn. Gekke was dat ik er daarna geen last meer van had als er maar geen druk om kwam...

JMkaaay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 14:56

Ik denk dat ik het nu al wel wat beter begrijp. Zolang de druk niet te hoog staat en je hem op jezelf hebt getest is heen op zich geen probleem. Niet op wondjes of gevoelige delen spuiten, en ook niet te vaak.