zo'n bal waar brokjes uit komen als hij rolt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:43

Nou ik heb dus zo'n ding voor knaagdieren maar de beessies doen d'r nix mee. Tong uitsteken

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:14

ik heb zo'n leuke rooie bal opgehangen en een liksteen en daar doet meneer dus helemaal nix mee kweet het ook niet meer hoor.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:20

Oke, Imker heeft hem NU in zijn stal liggen en vooralsnog heeft hij er geen problemen mee. Hij rolt het ding de hele stal door (wist trouwens binnen 2 minuten hoe het werkte) en hij staat nu lekker te knabbelen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:27

easter schreef:
K vind het zielig! Miss om er een extraatje in te doen maar iig nie om zen avondvoer ofzo erin te doen. Krijgen ze eindelijk eten, moeten ze er nog moeite voor doen ook!!

Ik denk ook niet dat het de bedoeling is om hun maaltijden erin te kappen hoor! 't is gewoon dat ze een bezigheid hebben, ken een paardje in de manege dat weefde, ze gaven haar zo'n bal en ze had iets te doen, want blijkbaar weefde ze uit verveling. Het is gewoon dat ze zich niet vervelen en daardoor gaan luchtzuigen ofzo, niet? Verward

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-03 16:58

imker schreef:
Oke, Imker heeft hem NU in zijn stal liggen en vooralsnog heeft hij er geen problemen mee. Hij rolt het ding de hele stal door (wist trouwens binnen 2 minuten hoe het werkte) en hij staat nu lekker te knabbelen.

Gamble had het inderdaad ook gelijk door,en ik maar denken dat hij achterlijk is?!?!?!?!? Gisteren was hij in ieder geval mooi leeg dus opnieuw gevuld, maar hij moet ook weer niet teveel krijgen dus morgenvroeg is hij de eerste.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:05

Yetro heeft hem al helemaal door.
Hij geeft er kleine tikjes tegen met zijn neul tot dat de bal met de opening naar onder ligt.
Dan eet hij de snoepjes op en tikt steeds zachtjes tegen de bal aan zodat er weer een snoepje uit valt.
Hij heeft hem binnen 15 minuten leeg hahaha.

Maar het is wel een succes!

YouKnowWho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:11

Wat ik ook van die bal vind, is dat als je een onhandig paard hebt die de bal door de stront rolt, dus de biksjes tussen de drollen vandaan moet eten. Niet echt smakelijk voor een paard, nietwaar? Maar het is wel een leuek bezigheid voor je paard, voor zo tussendoor.

IlsjePilsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 19:14

YouKnowWho schreef:
Wat ik ook van die bal vind, is dat als je een onhandig paard hebt die de bal door de stront rolt, dus de biksjes tussen de drollen vandaan moet eten. Niet echt smakelijk voor een paard, nietwaar? Maar het is wel een leuek bezigheid voor je paard, voor zo tussendoor.

Dat probleem voorzie ik dus bij Lars ook al...ik zal een route gaan uitstippelen met krijt...dan kan hij om de mesthopen heen rollen Haha!

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 14:11

Gamble staat op zaagsel en iedere dag worden drollen/urineplekken eruit gehaald. Tot nu toe blijft de bal schoon, anders gaat hij gewoon in bad.

xxLisaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:30

mijn pony verveeld zich snel dus misschien dat ik het ook eens ga uitproberen... lijkt me wel een goede oplossing

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 17:50

Ik wil ook graag zo'n bal voor mijn pony. Maar ik vraag mij af als hij die bal rolt en er komt eten uit valt dat dan niet in het stro? zodat hij nog niks heeft om eten.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 18:57

Bij ons op stal heeft ook eentje zo'n bal had hem even geleend om te kijken of het was was (wilde er ook eentje kopen) maar hij werd er heel agressief van en sloeg tegen de voegbak aan (schoppen dus), werd heel boos dus heb hem er maar weer uit gehaald en ben blij dat ik niet zo'n ding heb gekocht. Het is dus echt niet voor elk paard geschikt.