manen uitdunnen ( heel erg dik ) SNEL !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:01

Je bedoelt toch niet die welshxshet in je profiel ? Die manen ga je er toch niet af halen ? Wat ga je met het dier doen dan ? Ga je die starten ?

Babootje

Re: manen uitdunnen ( heel erg dik ) SNEL !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:04

Praampje op en trekken. Net zo lang dat ie eraan went.

KEI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:18

Onze gouden tip: koop een Fjord - dat knippen is best leuk werk en het ziet er prachtig uit!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 00:26

Vjestagirl schreef:
Miekemuis_ schreef:
Haha ik ken paarden (en ik doe vééééééél paarden hun manen af) die daar juist rustig van worden. Heb ooit eens een 3 jarige getrokken, die volgens veel mensen echt gevaarlijk was en niet te berijden. Die steigerde aan het halster en toen ik aan dr manen begon te trekken stond ze bijna te slapen haha

Ja maar goed, haar paard staat te draaien en probeert haar aan alle kanten te pletten tegen de muur. Dat lijkt me teken genoeg dat hij er niet rustig van wordt.

Daarom geef ik het advies om eerst te rijden/longeren. Dan komen de haren makkelijk mee en doet het dus minder pijn. Ook kleine plukjes zijn aangenamer voor het paard. Neem af en toe ook een pauze, want een paard staat niet graag lang stil :)

ladylis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:28

Probeer, als het echt niet anders kan, een furminator, dat is een soort grove kam, met mesjes erin. Misschien dat je dan niet geplet wordt *D

trustHim

Re: manen uitdunnen ( heel erg dik ) SNEL !

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 11:48

een furminator is daar niet voor geschikt hoor, die is voor de losse haren in de vacht

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:21

Babootje schreef:
Praampje op en trekken. Net zo lang dat ie eraan went.

Hopenlijk neem je dit advies niet ter harte , als dat paard door het lint gaat is het dus pijnlijk
ga je dan door met een praam , ben je aan het dierenbeulen !