Is jou paard gelukkig waar hij woont?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Babettee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 10:51

Ik denk dat mijn wel dat mijn paard blij is waar hij woont. (hoop ik toch) :)
Hij staat op een pensionstal met alles erop en eraan.
Hij wordt iedere dag lekker verwend met knuffeltjes en poetsbeurten. ( en rijden natuurlijk)
Hij kan ook op de wei waneer hij maar wilt.
Ja, mijn paard is gelukkig en dat zie je ook. <3

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:24

Mijn paard staat op een manege, denk dat ze dat wel leuk vindt :j
Ze is gek op aandacht en heeft meer rust doordat ze op deze manege
geen contact kan hebben met de paarden naast haar. (voernijd)
Ze komt elke dag buiten en krijgt elke dag beweging (we hebben 2 binnenbakken)
en haar vriendinnetje is met haar meeverhuisd een tijdje geleden :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:43

beetje raar antwoord misschien

maar dit is vragen naar de bekende weg..............natuurlijk antwoord hier iedereen ja mijn paard is gelukkig op zn plek

anders verhuizen ze hem wel ;)

playboysches

Re: Is jou paard gelukkig waar hij woont?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:27

Ik denk wel dat mijn paard gelukkig is. Op de vorige stal was ze niet zo gelukkig, toen zijn we verhuisd naar een andere stal en hier is ze wel happy.
Ze staat op een kleine voll pension stal. Haar vriend is mee verhuisd en staat in de stal naast haar (kunnen elkaar zien) Elke dag komt ze 3-6 uur in de paddock en daarnaast kom ik natuurlijk ook nog aandacht en beweging geven. Meestal staat ze samen met haar vriendje in de poddock en anders staan ze naast elkaar.
In de zomer gaan ze de hele dag het land op en 's nachts op stal.
Ze heeft een grote stal en krijgt veel ruwvoer.
Op de vorige stal werd ze erg onrustig en ging ze weven en wilde ze constant haar stal uit. Op de huidige stal staat ze heel rustig en relaxt, ze staat bijna altijd hooi te eten en zie haar soms ook rustig slapen. Ze heeft in de 5 maanden dat we daar nu staan nog niet een keer geweeft. Ook blijft ze gewoon in haar stal staan als de deur openstaat en loopt ze me niet meer omver.
Verder glanst haar vacht heel erg mooi en ziet ze er gewoon goed uit.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:28

Mijn paardje is op dit moment niet gelukkig, maar we werken eraan.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:00

Ik hoop dat mijn paarden gelukkig zijn.

Ze staan thuis gestald. Rond 6h30 krijgen ze in de stal brok en biet. Rond 7h - 7h30 gaan ze in de wei, waar jaarrond een hooiruif staat met onbeperkt hooi. Tussen half 11 en half 12 ga ik meestal met Willow wat doen, als we terug zijn (rond 12h) krijgen ze weer alledrie brok en biet, daarna terug het land op. Omstreeks 18h krijgen ze weer brok en biet. Dan maak ik ook de stallen schoon en borstel ik de paarden. Als het slecht weer/donker is blijven ze dan op stal met hooi, is het mooi weer zoals bv gisteren gaan ze nog buiten tot 20h-20h30. Rond 22h doe ik mijn laatste rondje, dan krijgen ze extra hooi indien nodig en slobber. Memuska "werkt" momenteel zo'n 2 à 3 keer per week (buitenritje), Margriet doet momenteel niks maar dat gaan we binnenkort weer opbouwen naar 2 à 3 keer per week ook.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:05

Ik denk dat mijn 3 paardjes wel gelukkig zijn. Staan 24/7 lekker buiten (met inloopstal) in kuddeverband. Ze zijn heerlijk vrolijk altijd, en ook het werken doen ze met plezier. Ik neem ze ook vaak mee aan de hand voor een lange wandeling, kunnen ze mooi rondkijken.

Heb nog geen klachten gehoord van ze in ieder geval :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:23

Mijn paard is gelukkig alleen baas is ongelukkig omdat paard 110 km enkele reis staat.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:57

jepp :D
zeker als hij eventjes op de wei mag nu in het voorjaar :P
hij staat 24/7 op de wei met stal enzo. :D
zodra hij weer een vriendje heeft is hij weer helemaal happy.
die komt binnekort *D

Kilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:23

Ik kan aan mijn paardje duidelijk zien dat ze gelukkig is en lekker in haar vel zit. Ze is veel "opener" in haar reactie, is veel vrolijker en helemaal opgeleefd sinds ze op deze plek staat. Heb haar eind vorig jaar (omstreeks oktober) verhuisd en sindsdien is het alleen maar beter gegaan. Waar ze eerst rustig stond af te wachten in een hoekje is ze nu veranderd in een vrolijk en nieuwsgierig dametje. Kan denk ik daarmee wel zeggen dat ze gelukkig is en prima staat op haar huidige plek.

Ze staat overigens in een kleine gemengde kudde, wat jongere dieren en wat oudere. Ze staan 24/7 buiten, kunnen schuilen en worden bijgevoerd.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 11:27

Ik neem aan van wel....Hij heeft altijd zijn oren naar voren!

Hij kan de hele dag spelen met vriendjes in de wei, s'avonds in een schoon goed gevulde stal zijn buik rond eten
en dan komt het vrouwtje ook nog regelmatig om hem te rijden en te verwennnen met borstelen en lekkers :)

wheaty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 08:58

Onze paarden staan thuis , ik denk wel dat ze gelukkig zijn,

De stallen grenzen aan een overdekte paddock , alleen de merrie gaat s'nachts haar stal in met de deur dicht , de ruinen lopen los , ze kunnen hun stal in, de deur van hun blijft open. in de paddock staat een hooiruif .
De reden waarom de merrie op stal gaat s'nachts is een beslissig die met de jaren gekomen is,de jongens gunnen haar geen rust en gaan haar stal overhoop halen plus dat ze haar niet meer in haar stal laten als ze erin wil , ze gaat niet in de stallen van de jongens , dat wil ze gewoon niet , s'svonds eenmaal in haar stal ,komt ze er ook niet meer uit.

Ze krijgen 2x per dag krachtvoer met wortelen , en kunnen altijd hooi eten,
Bij mooi weer gaan ze de wei in , heel veel gras heb ik niet , dus dat bewaar ik voor de zomer , ik heb een stukje wat helemaal kapot gelopen is , hier staat echter wel ook een hooiruif met hooi,
Een klein stukje van de wei grenst aan een drukke straat waar ieder kwartier een bus stopt, veel wandelaars voorbij komen , vrachtwagens en traktoren met veel lawaai voorbij rijden maar gek genoeg staan de paarden toch regelmatig op dit stukje.

Ze worden regelmatig gereden, zowel buiten als in de bak.
tja wat willen ze meer ....

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 09:07

Ik denk het niet helemaal, want hij mist echt een maatje..
Verder heeft hij het echt super! veel aandacht, hooi lekkere brokjes enz.

maar het is mijn verzorgpony.. dus ik kan daar niet mee aankomen :')

lovelybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:18

Mijn paardjes zijn wel blij :)
Heb ze aan huis, en ruime lichte stallen waar ze naar buiten kunnen kijken.
Ze komen van 8 tot 19:00 buiten, en staan altijd dik in het stro s avonds.
Daar krijgen ze ook onbeperkt hooi.
Ook elke dag een lekkere borstelbeurt, en minstens 2x per week een buitenrit, voor de rest 3 á 4 keer dressuurtraining.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:22

Ik denk ook dat [***] gelukkig is op zijn plekje.
Hij staat overdag lekker op een groot stuk weiland, waar hij kan eten en zijn energie kwijt kan.
Hij staat in een stabiele kudde met duidelijke leiders en heeft 2 vriendjes van zijn eigen leeftijd waar hij ontzettend veel mee speelt en krauwt. De nacht staat hij binnen in een grote box met buitenluik en openingen naar zijn buurtjes, ook sociaal contact op stal dus. En heerlijk hooi helemaal van hemzelf wat hij met niemand hoeft te delen. De stalsfeer is rustig en stabiel. Hij is echt altijd vrolijk en nooit sacherijnig.
We wandelen veel, wat hij echt superleuk vindt. Hij is erg nieuwsgierig, kijkt lekker om zich heen en we draven/joggen ook stukken samen, dan is het oortjes strak naar voren, veel gebries en gaaan :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:28

Of mijn paarden echt gelukkig zijn weet ik niet. Maar ik doe mijn best het ze zo veel mogelijk naar de zin te maken en ze zo gelukkig mogelijk te maken.

Niarda en Roza staan op een kleinschalige manege met in totaal 30 paarden en pony's (inclusief prive beestjes) Ze staan hier van begin oktober tot eind april. Niarda staat in een box met luik naar buiten en maar 1 buurman, anders wordt ze vreselijk zuur op stal...
Roza staat los in een stand en kan dus het gangpad in kijken en heeft 2 buren.

Dagelijks komen ze 3 tot 6 uur buiten in een groepje van 4 in de paddock, verspreid over meerdere keren per dag. Ze staan beiden op stro, zodat ze, wanneer ze op stal staan, toch nog wat te doen hebben.

Van 1 mei tot eind september staan ze 24/7 in de wei. Ik merk wel dat ze dan blijer zijn als in de winter, zeker in het begin van de winter zijn ze ff zuur, ze moeten dan echt wennen aan het op stal staan!

Ik doe me best voor mijn beestjes en hoop dat ze gelukkig zijn :)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:33

Ik denk wel dat Shadow gelukkig is. Ze wil sinds we op deze stal staan zelfs niet meer met de trailer op pad, terwijl ze voorheen erg makkelijk laadde. Ze staat lekker buiten op een grote stenen paddock met schuilstal, vriendjes om haar heen en als het mooi weer is en de wei het toelaat lekker buiten. Ik denk dat ze geen beter plekje kan wensen! (en ik ook niet, ik heb het ook erg naar mn zin!)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:37

Ja ik denk wel dat mijn paarden blij en tevreden zijn, Bo komt van 24/7 op stal naar 13 uur buiten nu in de paddock maar straks weer op de wei. hij glanst zijn ogen staan wakker en is vrolijk en uitgelaten hij heeft nog 4 maatjes 2 dames en 2 ruinen.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:40

mijn hengst en mijn merrie staan naast elkaar in een boerderij waar nog 2 paarden in hun afdeling staan, en om de hoek nog 5.
Mijn merrie gaat elke dag naar buiten in de koppel, mijn hengst in de hengstenwei.
Ze vermaken zich prima met elkaar, mijn merrie stond vroeger op de manege, daarna op een andere stal, en nu is ze weer helemaal herboren op deze stal, ze is onwijs druk en vol levenslust. Dus ja ik weet bijna wel zeker dat ze het naar hun zin hebben :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:42

Ik denk dat mijn paard wel gelukkig is.
Ze staat 24/7 buiten op een MEGA weiland met betonstuk waar ze als het regent of sneeuwd droog en beschut kunnen staan. :)
Ze krijgen 2/3 keer met dag hooi en in de winter meer.
ook krijgt ze in de winter krijgt ze een dek op tegen regen/sneeuw omdat ze het anders niet trekt.
tot haar 12e heeft ze alleen maar op stal gestaan, in het begin was het in de kudde echt een pony die je zo in elkaar kon trappen. nu is het een echte dominante leading lady <3

Je merkt gewoon dat ze blij is met haar plekje omdat ze goed in d'r vel zit en lekker opgewekt is in de omgang :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:45

Met de jaren heb ik mijn wensen voor mijn paard duidelijk gekregen. Ik merk duidelijk aan mijn paard dat ze nu gelukkiger is dan voorheen.

Ze staat 24/7 buiten op een afwisselend terrein van enkele hectaren, met ruim voldoende schuilmogelijkheden, altijd ruwvoer tot haar beschikking, in een kudde van ruim 60 paarden waarin ze haar eigen kuddetje heeft. Ze kan 100% paard zijn, alle momenten van de dag, jaarrond.

Mijn paard is nu stabiel van karakter. Vrolijk in de kudde en sociaal met andere paarden. Ze gaat graag met me mee op pad, maar na afloop gaat ze ook graag weer naar haar kudde. Ze is gezond, werklustig, energiek en alert, maar nooit angstig of onzeker.

Héérlijk!

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:49

tja.....ik weet niet hoeveel zin zo'n vraag heeft. Ik heb mijn paard ook staan op een manier waarvan ik denk dat ze gelukkig is. Op mij komt ze ook gelukkig over. Nou bleek echter dat ze een bijholte ontsteking heeft al een paar maanden en ze volgens de vee-arts behoorlijk hoofdpijn moet hebben gehad. Toch vond eigenlijk iedereen haar het vrolijkste, meest speelse en meest tevreden uitziende paard van de hele stal.....

kortom: geen idee of ze gelukkig is (ik probeer wel de omstandigheden zo paard-vriendelijk mogelijk te maken, met veel weidegang, vriendjes etc. maar je weet het dus nooit echt)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:52

Ja, ik denk wel dat mijn 3 paarden/pony's blij zijn met hun stalling. Ze staan bij ons thuis. Overdag van 9 tot 6 samen buiten en 's avonds weer in stal. De pony's delen een ruime box en het paard staat ernaast in een eigen box. Het paard heb ik nog niet zo lang, hij heeft echt wel moeten wennen. De oudste pony hebben we bij een melkerij vandaan en zij is heel blij, vanaf dag 1, dat ze bij ons veel persoonlijke aandacht krijgt. De jongste pony is kind van de oudste en weet dus niet beter of ze staat bij ons, maar oogt ook tevreden.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 12:53

Geen idee. Geen enkel paard heeft het er ooit met mij over gehad. :+

bakbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 17:12

ik merk gewoon dat me paard er echt rustig en naar ze zin heeft. :D