Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik heb gisteren even in de bak gereden en toen was ie al onuitstaanbaar. Maar goed ik heel dapper toch richting weggetje
en voordat ik halverwege het erf was begon de ellende al
Toen ben ik gewoon stil gaan staan met hem en iedere keer als ie trug naar stal wilde heb ik hem weer stil gezet en als ie een pas in de goede richting deed beloond
Ik heb wel 25 meter gereden!!!!!!
)

Gewoon volgehouden , een paar keer een stomp of schop als ze bijna over me heen wilde vluchten , veel geduld en steeds rustig aan een stapje dichterbij.

)
), dus ik alleen, dapper een ander rondje naar buiten, niet over het viaduct, maar langs een weggetje met een blubslootje, waar nog een boer wat verlaat was en stond te melken met een melktrekker, het slootje zag er niet aantrekkelijk uit, omkeren vind ik persoonlijk *not done*, dus *klats* en erlangs, hij begint het te snappen. 500 meter verderop zijn ze een hackney aan het beleren in een bosje langs de weg, gelukkig 4 paardenmensen erbij....
Onze Mow is/was dus echt nergens bang van. Altijd braaf en als hij iets eng vond dan ging hij alleen een beetje opgeblazen lopen maar gewoon op mijn stem soms een klein tikje met de zweep en hup overal voorbij.
Vonnie84 schreef:Mijn paard is bang van niets. Draait gewoon om. Als er 500 meter iets engs staat, stopt ie. Maar toont niet echt heftige emoties van bang zijn (net zoals jij beschrijft). Daarom was, en is, het ook zo moeilijk om te plaatsen of hij een spelletje met me speelt of dat hij echt bang is. Maar ik ga uit van het laatste. Vooral omdat, als we er - eindelijk - langsaf zijn, er altijd een ontzettende harde snuif met diepe zucht valt.

Maar te heftig voer
Hij staat op dieet.. hij krijgt nog maar 1 kg brok (paard van 1.68 of 1.65
) en 1 schep haver dat het nog vooruit komt in de bak.
Vonnie84 schreef:Ik denk het niet. Die van mij is een lobbas. Echt een sulMaar te heftig voer
Hij staat op dieet.. hij krijgt nog maar 1 kg brok (paard van 1.68 of 1.65
) en 1 schep haver dat het nog vooruit komt in de bak.
Je kan hem gerust een week stil laten staan. Is ook een paard waar je niet elke dag ontzettend hard mee moet werken. En hij staat de hele dag in de wei, dus hij kan zich uitkuren.
En ik stap/rij zeker 5 keer per week over straat.
- met uitstappen na het rijden
- buitenrijden
- een rondje wandelen
- een rondje fietsen met em

Als ze iets niet willen doen ze het gewoon niet
je moet ze 'breken' Die van mij wilde de eerste keer de veewagen niet op: rechtovereind en slaan (naar mij
) met zijn voorbenen. Toen leasde ik hem nog en de toenmalige eigenaar stond erbij te kijken. Vervolgens pakte hij een eind hout en op het moment dat ie het weer flikte heeft ie um toch een knal voor zijn kanus verkocht..........
Daarna heeft hij het nooit meer gedaan. Nu zit ik in een soortgelijk schuitje alleen........ ik moet eerste een liter Bacardi op hebben voordat ik de uitdaging aanga
hij dreigt namelijk de sloot in te gaan. Als en ik herhaal Als ik ooit zover kom dan is het over. Dat weet ik zeker maar ja................ CarS"]
.ik schaam me soms dood hoe ik op mijn paardje zit.....na een paar keer drijven,moet ik hem soms een rotschop geven,maar zodra hij hier doorheen is luistert hij wel naar mijn hulpen.![]()
[/quote]
Ik ben blij dat er hier meerdere zijn. Als je mij ziet buitenrijden, zou je ook verwachten dat ik nog geen B proef kan rijden.
[quote="CarS schreef:ik heb ooit eens ergens ong. 45 min. stilgestaan omdat hij links wilde en ik rechts(heb maar een spelletje op mijn gsm gedaan en wat peukjes gerookt) we zijn natuurlijk wel rechtsaf gegaan....
ik lig hier echt in een deuk (meer omdat ik het zo herken, maar als je het opschrijft bedenk je pas.. huhm laat maar)
gaat die eikel stilstaan, doet gewoon geen stap meer en ik maar schoppen
sliert auto's erachter die er niet langs kunnen, de ene roept: "je hebt die zwep niet om z'n oren schoon te maken, geef hem een mep", de ander: "niet slaan dat is dierenmishandeling"