Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kjoetie schreef:onbeperkt is hier zo'n 20-25 kg per paard per dag in de winter (2 stuks, friesxandalusier en kwpn), als het heel koud is wat meer. 's ochtends krijgen ze een baal van 20 -25kg in verschillende hopen op de wei, daar is savonds altijd nog wat van over. savonds krijgen ze nog een keer allebei zo'n halve baal voor de nacht. in de zomer krijgen ze savonds 3 plakken, dan komen ze volgevreten van de wei dus meer eten ze dan ook niet. mijn oude paard krijgt nog 1,5 kg senior priores en mijn jonkie een beetje troostslobberen verder staan ze op stro. Gaat prima zo maar ik voer op t oog, vallen ze af krijgen ze meer, worden ze te vet krijgen ze wat minder.
mirgino schreef:kjoetie schreef:onbeperkt is hier zo'n 20-25 kg per paard per dag in de winter (2 stuks, friesxandalusier en kwpn), als het heel koud is wat meer. 's ochtends krijgen ze een baal van 20 -25kg in verschillende hopen op de wei, daar is savonds altijd nog wat van over. savonds krijgen ze nog een keer allebei zo'n halve baal voor de nacht. in de zomer krijgen ze savonds 3 plakken, dan komen ze volgevreten van de wei dus meer eten ze dan ook niet. mijn oude paard krijgt nog 1,5 kg senior priores en mijn jonkie een beetje troostslobberen verder staan ze op stro. Gaat prima zo maar ik voer op t oog, vallen ze af krijgen ze meer, worden ze te vet krijgen ze wat minder.
als mijn DA dit hoort word hij ter plekke niet goed denk ik
![]()
mijn paard van 550kg mag max 11kg p/d hebben liever iets minder omdat hij te zwaar is
wij voeren voordroog
ze krijgen 4x p/d
wat we nu hebben iets iets voedzamer want er is als ik weer ga voeren nog wat over
krachtvoer is minimaal hij krijgt kwart kg nature balans met flinke hand daily plus 2x p/d en een halve pavo koek en 2 kg peen
tijdje geleden heeft hij het hooi gewogen bij ons en vond het aan de hoge kant
als mijn paard 25 kg hooi zou eten kan ik hem rollen
melody2 schreef:Ik lees in heel veel topics, dat mensen onbeperkt hooi voeren. Als je dan verder leest heb ik hier af en toe mijn bedenkingen bij of dit ook wel werkelijk zo is. Mensen die 1 baal hooi voeren per dag, verdeeld over drie paarden, is in mijn ogen niet onbeperkt hooi voeren. Mijn vraag is dus hoeveel hooi ( in plakken want dan weet je hoeveel het is ) is bij jullie onbeperkt hooi?