Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Koortje schreef:Dan vind ik dat je het hele jaar bij een stal met binnenbak moet gaan staan, dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is kwa drukte! Sommigen mensen willen alleen de lusten en niet de lasten, tja....
carola schreef:En ik betaal er toch voor???

odje schreef:Ik vindt dat ze niet mogen worden toe gelaten.
Het is al druk in de bak en je gaat je alleen maar irriteren.
Jammer voor hun ( en ik dit geval mezelf want ik heb ook geen binnenbak tot mijn beschikking) maar dan moeten ze een stal zoeken met binnenbak.
Het is voor de pension klanten van die stal ook niet leuk om steeds maar weer in een drukke bak te rijden.
Zo denk ik er over.
Ethelate schreef:Onze stalhouder doet precies het zelfde, maar heel logisch, hij heeft een grote binnebak van 20x60 (waarvan 30 meter 25 meter breed is)
Heeft 21 stallen (allemaal vol) met 14 ruiters. Swinters zijn er op donderdagavond 2 uur de bak afgehuurd maar daar rijden ok veel pensionklanten tussen. Verder komen er mensen van buiten af maar regel is "pensionklanten gaan voor"
Les moet op bord vermeld worden, staat er les geplant, dan hooguit 1 persoon van buiten af.
Bij spits in onze bak, is dat 6 paarden, opzich nog goed te doen
.
)Koortje schreef:Wat ik bedoel is dat sommige mensen het hele jaar door ergens op een weitje staan en wij rustig in een bak kunnen rijden omdat we daar voor betalen, het hele jaar door! En daar is de bak op berekend. En dan is het winter, en dan in een keer wel erg handig dat er een fijne binnenbak in de buurt is! Dat bedoel ik, dan willen ze in een keer wel komen, en het hele jaar door verder is er geen kip te bekennen. En over betaling, gelukkig maar, anders zou het nog drukker worden!

Koortje schreef:Bij ons op stal is er al enkele jaren onvrede over de manier van doen van onze stalhouders in de winter. In de winter rijdt iedereen natuurlijk liever binnen als buiten en is het dus al redelijk druk in onze binnenbak als je `s avonds gaat rijden. Veel mensen werken gewoon en zijn dus op de avond aangewezen. Het longeren in de binnenbak tijdens de spits is al verboden.
Nu laten de staleigenaren wel mensen van buitenaf in de binnenbak erbij rijden! Hetzij tegen betaling, dat wel, maar het is dus steeds drukker aan het worden, en soms is er geeneens plaats voor de eigen mensen meer omdat er veel externe mensen rijden. Erbij komt ook nog de rijvereniging die donderdagavond altijd de bak in beslag neemt (en dan ook alleen voor hun, 3 of 4 ruiters, en er mag niemand bij!) van 19.15 tot 20.15, en de ponyclub op dinsdagavond, waar verder dan ook niemand bij mag!
Wat vinden jullie, dat dit redelijk is omdat we ook aan die arme mensen moeten denken die anders in de kou moeten rijden, of onredelijk omdat het zo super druk is! Ik baal er in ieder geval stevig van, vooral omdat er ooit ook nog beginners of mensen die "geld zoeken op de grond" tussen rijden, wat iedere keer dus tot botsingen en irritaties lijdt!