Als ik dacht dat de omheining goed was...
En ik dacht dat deze situatie goed was dan had ik hier
niet om hulp en ideeen gevraagd.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Millanka schreef:Moet wel complimenten geven over hoe je het advies en kritiek hier op neemtik doe het je niet na.

Mijn poown heeft laatst ook kennis gemaakt met stroomdraad, pensionhoudster hield t met een stok wat lager zodat als hij voor de zoveelste keer aan t hout zou willen gaan vreten, hij onderweg een stroomdraadje tegen zou komen.. (helaas was poown te snugger om aan t hout te vreten terwijl wij vol verwachting stonden te kijken tot ie t zou doen
). Heb zelf idd ook vaak zat een schok gekregen, niks ergs aan
Als je het maar zó inkleedt dat je pony zijn actie aan de schok koppelt, en niet aan een mensenactie. Hoe dan ook; pony moet omheining leren respecteren. Denk dat je dat niet echt voor elkaar krijgt door meer aandacht te geven, t gras zal altijd groener zijn aan de andere kant van de omheining.. En denk dat als er meer shetters bij zouden staan, ze waarschijnlijk collectief zouden uitbreken
Meer (jonge) paarden is natuurlijk altijd beter, maar betwijfel of dat je probleem op zou lossen.
Ik bedoel, geen enkel paard zal keer op keer testen of ie door dat draadje heen kan, en ze leren snel zat dat als er een hekje of draadje in de weg staat, t niet wijs is om daar doorheen te gaan..

(sorry als ik het mis heb)