Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
KenJeMe schreef:Hoe verzin je het.......een paard houden in je tuin!!!!!
Serval schreef:Of je nu een paard / pony in een box van 3 x 3m2 zet ergens op een stal of in je eigen tuin achter huis met een kleine uitloop moet ieder voor zich weten. Ik zou ten alle tijde weer voor het plaatsen in eigen tuin kiezen!
KenJeMe schreef:Hoe verzin je het.......een paard houden in je tuin!!!!!
savannah13 schreef:mijn haflinger staat ook bij ons in de tuin!![]()
- schutting omheind met prikkeldraad
- rubber matten in de schuur
- tuin verder leeg met paddock alleen zand geen gras
- schuurdeur niet vervangen maar een paarden staldeur ingezet gewoon 2 meter van de schuurdeur
- automatische drinkbak aanleggen in de schuur
Onze haf staat gewoon 24/7 buiten ze slaapt buiten en dus gewoon inloop stal waar ze kan schuilen
stuk van de paddock is afgezet waar ik het mest laat dit word 1 keer per jaar weggehaald
dus het is mogelijk
succes!
babslovertje schreef:verder hebben we nog een wei gehuurd waar ze alleen
overdag in staan savonds komen ze naar binnen.
ik vind het heel fijn!
maar heb je nou een vrijstaand huis of een rijtjes? ik denk als je in een rijtjes huis woont
dat het dan moeilijker is inverband met je buren...
ik wens je heel veel succes en als je de gelegenheid hebt moet je ze zeker thuis houden!
Hammeke schreef:@ Rosita, waar maak jij je druk in?
Ik ken mensen die stallen aan huis hebben, en in plaats van een paddock hebben die geopteerd voor een buitenpiste. Gevolg? 4 paarden die 24/24 in hun stal staan. Er 10 minuutjes per dag uitmogen om in de piste uit te razen (ALLEEN natuurlijk, anders grote kans op blessures) en paar keer per week rijden.
Die paarden kénnen zelfs geen weide, als ze dan toch eens in die piste mogen zie je ze op hun knieën zitten om toch een plukje gras uit te trekken.
Geef me dan maar een paddock waar mijn paard alle dagen opkan, dan constant in een kleine muffe stal.
En jij weet toch niet hoe groot Savannah's paddock is?
Ik snap dat mensen zich druk kunnen maken in paarden die alleen staan, maar er zijn altijd ergere dingen hoor. Liever alleen op een wei, dan 24/24 in een stal.
Hammeke schreef:Ik snap dat mensen zich druk kunnen maken in paarden die alleen staan, maar er zijn altijd ergere dingen hoor. Liever alleen op een wei, dan 24/24 in een stal.