Ik heb gewoon dat in de link ingevuld , maar ben het wachten op reacties inmiddels behoorlijk beu

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilbrand schreef:Je zou ook kunnen overwegen om het niet gewenste onkruid en klaver dood te spuiten door met MCPP en MCPA te spuiten .Aan deze middelen gaan alle meerlobbige planten dood en het gras (éénlobbig )blijft staan .
Citaat:Maaien / beweiden met nadruk op beweiden.
Productiegras met lange levensduur, diploïd Engels raaigras + timothee + beemdlangbloem + veldbeemdgras.
Met de kiemversnellende graszaadcoating Headstart.
joyce B schreef:de tip die ik kreeg van een boer,m tegen mos, was veeeel stikstofbemesting. Mos kan niet tegen kunstmest en het gras gaat er beter door groeien. Je zou kunnen proberen eerst te slepen of verticuteren met verticuteermachine, dan bijzaaien en als het groeit gaan bijmesten. Ik weet niet of je jong gras gelijk mag bemesten met kunstmest, maar voor zo'n klein stukje zou je ook koemest granulaat of korrels kunnen proberen (voor de tuin) dan heb je in elk geval natuurlijke mest waar je gras niet zo snel door verbrandt. Eventueel sproeien als het lang droog blijft helpt ook wel.
Succes, ben benieuwd of je de adviezen nog krijgt en wat daar uit komt! Houd je ons op de hoogte?
pmarena schreef:Net bij de Welkoop geweest en daar hadden ze nog wel 1 van de MCP's , maar de andere was niet meer leverbaar....
Ook bij de CZAV geweest waar 1 mannetje rondliep , geinige kerel wel , maar daar sta je dus ook een beetje voor lül als kneus die een stukje wei van 2000m2 op wil knappen![]()
Hij vond het ook niet zo'n kansrijk plan om nu alvast maar wat te gaan kalken.....want als je dan gaat frezen komt de kalk weer te diep waardoor je er niks meer aan hebt.... ik als kneus kan me ook wel voorstellen dat de kalk dan juist op de plek komt waar je hem hebben wilt : in het bovenste laagje grondmaar hij vond het niet handig zeg maar
Echt heel erg tof , al die tegenstrijdige adviezen die je krijgt....![]()
Afijn , dankzij wat advies links en rechts via Bokt ( bedankt !) en zelf maar hopen dat m'n intuïtie een beetje werkt om de meest kansrijke adviezen eruit te filteren () is het plan nu als volgt geworden :
Eerst z.s.m. alles doodspuiten met Roundup.
Dan na een week of 2 omfrezen en kalk/stikstof bemesten.
Daarna inzaaien met BG11 en aanrollen.
Net belde ook de locale loonwerker terug !! Die bevestigde dit rijtje en belt vrijdagavond om te laten weten of hij zaterdag even tijd heeft om de boel te komen spuiten met Roundup......ik duim echt heel erg hard !!
Hij zat tijdens het telefoontje ook wat te bladeren voor BG11 graszaad en kwam met Advanta BG11.
Als ik dat opzoek dan is dat graszaad met een coating.....is dat eng / listig voor paarden , of gewoon een handigheidje ?Citaat:Maaien / beweiden met nadruk op beweiden.
Productiegras met lange levensduur, diploïd Engels raaigras + timothee + beemdlangbloem + veldbeemdgras.
Met de kiemversnellende graszaadcoating Headstart.