2 vraagjes aan iedereen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 01:04

De vraag komt uit een pb-tje van mij aan Jennifer.

Ze had een topic geplaatst over de Tinkerekeuring bij ons op stal.
Ze wilde gaan vragen of ze het schouwhengstje bij ons op stal mocht verzorgen. Want die was volgens een vriendin van haar verwaarloost.

Ik rijd 6 paarden daar, en ben dus ieder dag een aantal uurtjes op stal.

Geloof mij hij wordt niet verwaarloost. Hij staat daar al jaren.
Is inderdaad al heel lang schouwhengst en gaat vaak mee, bij het insemineren. Dan moet ie dr toch wel een beetje verzorgt uitzien Lachen
Je kan toch niet met een verwaarloost beest, bij een klant aankomen?

Ze kan het gaan vragen. Maar zo werkt het nu eenmaal niet.
Zo'n schouwhengst die weinig anders gewend is, kunnen ze op stal natuurlijk niet aan de eerste de beste toevertrouwen. Als dr wat gebeurd dan zijn hun de klos.

De stalhulpen wassen e.d. hem regelmatig.

Dus was vriendelijk en behulpzaam bedoeld maar wordt hier best uit zn verband getrokken.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 10:23

nou ik heb van nog heel wat anderen gehoord dat ie nooit wordt verzorgd. die komen allemaal elke dag op de manege. jij bent de enige die heeft gezegd dat ie wel word verzorgd.

roderigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:40

ik was een keer bij een hengstehouderij van haflingers daar hadden ze een kleine hengsten shetlander als schouwhengst maar het is wel zielig als ze zelf niet kunnen dekken maar het is wel altijd handig beter zo'n kleine shetlander over de toeren als een echte hengst over de 2e vraag ik vindt dat er hele lieve hengsten zijn en dat je die ook lekker kan knuffelen dus die stelling over hengsten moet je niet knuffelen vindt ik onzin Bloos! Cool *LOL*

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 23:33

tinker_lover schreef:
nou ik heb van nog heel wat anderen gehoord dat ie nooit wordt verzorgd. die komen allemaal elke dag op de manege. jij bent de enige die heeft gezegd dat ie wel word verzorgd.

Zou zeggen PB mij wat namen

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:38

sorry maar dat kan ik niet doen, want ik weet zeker dat je ze dan zult aanspreken. En dat willen ze niet. Maar ik verzeker je dat ik echt 't echt aan veel mensen heb gevraagd. Zelfs aan iemand die op de manege werkt. En die zei het ook.