Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xmarlies96 schreef:Nou mijn ouders hebben helemaal niks met paarden & willen er dus niet teveel voor betalen.. Weet niet of je dat begrijpt? Kan het wel doen maar dan moet ik het zelf betalen werk nog niet. Maar ik denk dat het voor de pony wel beter is.
xmarlies96 schreef:Maar wie zegt dat ze verpest word? Misschien gebeurd dat juist wel niet. En wie zegt dat ze in 1x ziek word?
Dilan1993 schreef:Een paard dat in manegelessen loopt, krijgt vaak zoveel verschillende ruiters op z'n rug dat ie uiteindelijk niet meer weet welke hulp nou waarvoor is. Er zijn namelijk ook ruiters die schoppen om vooruit te gaan en aan de teugels trekken om te stoppen.
Ik zou 'r niet laten staan daar, maar zorgen dat ik een stal vind die ik zelf kan betalen, want ik denk niet dat het paardje er heel gelukkig van wordt om in manegelessen mee t moeten lopen.
Dilan1993 schreef:even buitenom of je het paard wel of niet op de manege neer moet zetten: kun je de dierennescherming niet bellen als het paard echt slecht behandeld wordt? Niet bekappen en geen water op stal vallen imo toch onder mishandeling/verwaarlozing. Of heb ik dat mis?
xmarlies96 schreef:Dilan1993 schreef:even buitenom of je het paard wel of niet op de manege neer moet zetten: kun je de dierennescherming niet bellen als het paard echt slecht behandeld wordt? Niet bekappen en geen water op stal vallen imo toch onder mishandeling/verwaarlozing. Of heb ik dat mis?
Ja dat is wel zo, maar dan word ik daar weggestuurd en de dierenbescherming neemt die paarden toch niet in. En hun gaan echt niet beter voor hun paarden zorgen.
xmarlies96 schreef:Dus daarom moet ik er ook nog heel goed over nadenken. Maar een koliekoperatie van €10000 klopt dat wel?