Leren rijlaarzen kopen HELP!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:47

Aimee schreef:
Zelf heb ik ook twee paar Petrie's, op aanraden van Anky van Grunsven gekocht (ik werkte toen bij haar). Ze doen het goed hoor, maar ondertussen geef ik de voorkeur aan Derby's of Konigs. En zowieso op maat gemaakt!!! Waar ik ook op let is hoe zacht de binnenkant is, die wil ik graag zachter dan de buitenkant. Géén gecoat leer, nooit te groot kopen en wel te hoog. Ze lopen nog uit en ze zakken in, daarom ook altijd inlopen met van die onderleggers onder je hak. Tja, het zijn maar een paar tips van mijn vorige baas.

Die onderlegdingen zijn ideaal!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 19:01

Jep, die dingen hebben me al veel beurse knieholtes bespaart!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 22:18

Ik heb Petrie laarzen, ze waren pff gloof 200euro. Ze zitten heerlijk, en ik vind ze best chique. Haha, vergeleken met mijn chaps! He tinlopen vond ik alleen een ramp..dat doet zeer!! Succes groetjess

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-03 20:38

Leuk om al jullie reacties te lezen. Ik zal alles uitprinten en eens alles op een rijtje zetten met voor en nadelen.
Zal ook eens rond gaan kijken met jullie lijstje in mijn handen hahahaha zien jullie me staan...

Dank je wel en als je nog reacties of tip heb ..... gewoon noteren.... dan kan ik er iets mee.

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:03

Nou ik ben naar de ruitershop geweest en heb e.e.a met lijst in mijn handen gni gni. bekeken
Het probleem is dat ik dus geen dressuur wedstrijden rij maar ze eigenlijk voor het springen wil gebruiken dus ik heb e.e.a. gepast en ben uitgekomen op de

Laars Mountain Horse Sportive Rider
Prachtige rijlaars voorzien van rits en elastisch inzetstuk langs de kuiten

Hier kan ik lekker mee springen en die hoef ik naar horen zeggen geen 2 maanden in te lopen dus ook geen blaren hahahahaha

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:29

die laars lijkt me echt zo comfortabel Tartuffo

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:37

Ja he... mij dus ook. Ik heb ze gepast maar 39 met brede schacht daar was de voet te groot van en 38 moest besteld worden maar van het grovere model zat de voetmaat 38 goed dus het wordt even spannend welke maat ik nodig heb.
Ik ben wel blij hoor dat ik een keuze heb kunnen maken want ik zag de bomen door t bos niet meer.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 01:28

Heb al jaren een paar Derby laarzen, niet kapot te krijgen. Heb ze nu twee keer laten verzolen en een keer nieuwe spiezen erin maarja wat wil je, ze gaan al 13 jaar mee en het leer blijft mooi. En ouwe laarzen zitten nou eenmaal het lekkerst.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 01:53

Hmm ik ga even niet met merken smijten Haha!

Kalfsleer:
Voordelen:
- is veel soepeler en zachter. (lijkt een beetje op chaps vind ik zelf)
- Zit ook lekkerder (vind ik persoonlijk)

Nadelen:
- er komen van die kreukels in (ze zijn niet zo mooi stijf aan de buitenkant.)
- Ze zijn meestal minder glanzend.
- slijten sneller (b.v. lichter kleuren aan de binnenkant)
------------------------------------------------------------------------------------
Rundsleer:
Voordelen:
- zitten mooier (voor het oog, omdat ze dus niet echt zo erg inzakken enk kreukelen dan kalslederen)
- zijn dus meestal glanzender (mits opgepoetst Nerd )
- gaan langer mee

Nadelen:
- ze zijn vaak vrij stijf en hard
- ik vond dat ik m'n paard er minder door aanvoelde. Ik vond het bijvoorbeeld 'moeilijk' om te voelen of ik em nu echt aanraakte. Of ja, met rundslederen voel je dat makkelijker, omdat ze veel dunner zijn.
------------------------------------------------------------------------------------

Je hebt trouwens ook laarzen met aan de binnenkant kalsleer en aan de buitenkant rundsleer. Maar daar hangt natuurlijk ook wel weer een prijskaartje aan...

En dan heb je ook nog de keuze uit rits en veters

rits
Voordelen:
- je komt er 10 keer makkelijker en sneller in.
- en ook weer uit natuurlijk Haha! (ik weet niet, maar mijn laarzen zuigen vacuum of zo Verward)
- is wel lekker na het rijden om even je ritsjes los te gooien

Nadelen:
- het is minder mooi voor het oog (maar dat is ook weer persoonlijk)

Veters
Voordelen:
- je kunt je laarzen goed aansnoeren aan je voeten. Vooral makkelijk als je smalle enkels hebt of weinig wreef enzo.

Nadelen:
- is ook weer minder mooi voor het oog (als je er niet van houd dan)

*vonnie gaat toch met merken smijten*

Ik heb laarzen van Rectaline (of zoiets Verward) en die zitten me toch overheerlijk. Is kalfsleder. Maar ze zijn nu aan de binnenkant toch wat lichter aan het verkleuren.....

Tartuffo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 09:46

He wat leuk dat zo'n voor en nadelen op een rijtje zet voor me.
Ik blijf het moeilijk vinden, die MH zijn kalfsleder dus wel lekker soepel. Dan hoef ik ze geen eeuw in te lopen met kans op blaren want daar zie ik zo tegenop. pffffffffffffff... ik ben wel bang dat de rits kapot gaat mijzelf kennende gni gni.. maar goed dat is van latere zorg.. eerst maar eens kijken of ze ze kunnen bestellen en anders moet ik naar een andere zaak toe die ze wel heeft....... ik ben nu bij divoza geweest maar ik kan ook naar hyporama en in Rhoon heb ik gehoord zit er ook eentje alleen weet ik de naam niet meer. maar dat komt wel.