welke omheiding??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WELKE OMHEIDING HEBBEN JULLIE HET LIEFST???

A.Prikkeldraad
1 (1%)
B.Schrikdraad
59 (59%)
C.Houten hek
40 (40%)

Totaal aantal stemmen: 100

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:10

Cassidy schreef:
als omheining voor een pure paardenweide niet als eerste keuze een pure schapengaasomheining zouden kiezen. Of heb ik het mis?

Dat weet ik nog niet, op de plek waar we nu zitten moet het ook om de wilde zwijnen en loslopende honden uit het land te houden.
Dat laatste gaat natuurlijk overal op.
Met hoog schapengaas en stroomdraad erlangs komt er gewoon niks in je weiland, ze kunnen het ook niet makkelijk kapotknippen en dat is wel zo´n prettig idee.
Als er een goede stroomdraad langs loopt komen de paarden er ook niet bij in de buurt.
30 cm voor het gaas staat bij ons altijd hoog gras omdat de paarden dat risico niet nemen}:)

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 09:32

Voor mijn paarden zou ik een houten hek met daar tegen aan schrikdraad doen.
Mijn uitloop stal is zo ook gemaakt.
Mijn paarden knabbelen maar al te graag aan hout.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:25

ukkiepuk schreef:
Ons weiland is afgezet met een hard houten hek en op de bovenste en onderste plank zit een stroomdraadje. Er kan niets overheen (of onderdoor in Zorro's geval) Ik vind dit de mooiste combinatie....

Bloos! Ik heb gelogen Haha!

We hebben wel voor een gedeelte een hard houten hek maar het meeste is afgezet met beo-band en daaronder en boven schrikdraad. Er staan foto's van in mijn profiel (Ik reed er toevallig Haha! )

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:40

Owjah dat spul dat wij hebben van gallagher heet permanent kabel :S

sassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:30

Hou met schrikdraar vind ik ideaal, alleen zo duur, dan maar alleen schrikdraad Tong uitsteken
GEEN SCHAPENGAAS! Ik heb eens gezien dat een paard er met zn hoef in bleef hangen, heel het hek kapot, paard gewond.....

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 13:38

wij hebben hout en die witte kunstof en een sloot dat scheelt oja
en we hadden schrikdraad weet niet waar het gebleven is eigenlijk.

nooit prikkeldraad als ik dat wel eens zie dan word ik echt kwaad maarja denken mensen dat is goedkoop he!!! en dan maar klagen als de paard gewond is domme domme mensen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 14:11

Ik heb voor houten hek gekozen. Eigenlijk zou ik het liefst een houten hek icm schrikdraad zien.

Prikkeldraad en schapengaas vind ik niet kunnen.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:24

Wij hebben schrikdraad langs de houten hekken lopen..... snappie... dit voornamelijk omdat de weides aan elkaar grenzen en dan voorkomt het schrikdraad dat de paarden aan het hek gaan klieren met de paarden in de andere wei.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:28

MarijeR schreef:
Wij zijn bezig om bij alle weilanden een houten omheining neer te zetten.
Erg duur, daarom kan ook niet alles in een keer.

Afbeelding

3 houten leggers met bovenaan 1 laag 40mm schriklint.
Het hout is met een of ander goedje behandeld (teer?) en er zit jaren garantie op. Ook is het onderhoudsvrij
We hebben hier nog een tussen afscheiding gemaakt met 2 lagen 40mm schriklint. Bij het deel waar ze morgen beginnen met de omheining komen 3 lagen. Daar komen ook merries met veulens te lopen.

Zo is de wei bij de stal waar ik sta ook afgezet. Omheining is ook flink hoog: ik schat 1.40 m. Ziet er gewoon veilig uit. Bak heeft zelfde omheining.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 15:42

die van ons is vrij hoog ook alleen het lukt ze toch om eruit te komen
niet dat ze het doen maar ze kunnen er ook 'in' springen !
dat is pas geleden gebeurt met een paard bijons die wilde zo graag de
wei in die sprong er gewoon overheen uit stand die gek

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:41

Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor de schrikdraad gaan, de paarden weten dat ze ervan weg moeten blijven. Een houten omheining is meestal niet zo stevig, en een prikkeldraad is veel te gevaarlijk, ze kunnen er snel verwond door raken.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:47

Bij ons staat er schikdraad, ben er niet een voorstander van maar sommige paarden lopen door hekken heen Scheve mond Maar sommige paarden ook door het schikdraad Haha! Dus die krijgen dan straf, de boer geeft ze dan een schok d.m.v. schikdraad tegen ze aan te houden, daarna doen ze het dus nooit meer.
Guus heeft nog nooit straf gehad, en krijgt die niet ook Als die door schikdraad loopt is hij of bang voor iets, of wordt er doorheen gejaagt dor andere paarden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:53

MarijeR schreef:
Ja idd Jan Huzen Haha!
Morgen beginnen ze met een volgend stuk land af te zetten.
Als dat klaar is kunnen we weer gaan sparen voor de overige 4,5 ha...
Het voordeel is dat ik achter zo'n omheining ook de hengst durf te zetten op een stuk land wat niet direct bij huis ligt. Hier heeft hij wel ontzag voor.

Nou, als je Jan zelf spreekt, doe hem maar de groeten van Hans en Tanja uit Mantinge!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 16:58

ik ga ook voor houten hek met schrikdraad en anders 1 van de 2...in ieder geval nooit schrikdraad, ik heb paarden daaruit zien komen Verdrietig

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 17:13

Wij hebben van dat brede schriklint, voldoet heel goed zover. Goed zichbaar, en we hebben er een beste klap stroom op staan, dus ze laten het wel uit de bolle kop om er in de buurt te komen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 18:11

Yessy schreef:
ik ga ook voor houten hek met schrikdraad en anders 1 van de 2...in ieder geval nooit schrikdraad, ik heb paarden daaruit zien komen Verdrietig

En ik heb paarden uit de prikkeldraad zien komen. Iemand was op wandeling gevallen, en haar pony is zo door de prikkeldraad gelopen! Verdrietig
Ik zou ook voor houten hek gaan, alleen als het stevig materiaal is.

Kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 14:30

Ilindra"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik zou ook niet voor schapengaas gaan...dat is vragen om moeilijkheden.

Welke moeilijkheden Verward
Die van ons staan al 30 jaar achter schapengaas en nog nooit een probleem gehad, er loopt een goede stroomdraad langs en ze komen er nooit bij in de buurt.
Veel keus heb ik ook niet met een schaapsherder als vader Haha! (is als de dood voor vreemde honden in de kudde)
Zouden we een open omheining nemen is de wei trouwens binnen de korste keren omgeploegd door de wilde zwijnen.
[/quote]

Ik ken een paard dat er met zijn been in vast zat, die is nu boven je.

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 15:39

schrikdraad
nooit geen prikkeldraad meer. mijn paard heb ik daardor ooit bijna moeten laten afmaken. ze was erin verstrikt geraakt en angezien ze helemaal achterin staat en wij s'avonds pas komen heeft ze er vrij lang ingestan. als resultaat pootje vanachter helemaal rondom een 10 cm op ,beenvlies weg, pezen voor 80´% over aders open en de stukken vlees lagen ernaasr ze wouwen er nog niet eens aan beginnen toen ik met haar in de paardenkliniek aankwam. alles is uiteindelijk goed gekomen naast een groot litteken en een gat in mijn spaarrekening. dus nooit geen prikkeldraad meer voor mij.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:36

Schrikdraad, van het bandtype, eventueel in combinatie met hout. (dit is eigenlijk wel het mooist, maar erg kostbaar en veel onderhoud).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:53

Ilindra schreef:
Schapengaas met schrikdraad erlangs.

Dat hebben wij ook, met heel veel stroom erop. 1 uur geen stroom = peerke uitgebroken en gescheurde lip.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:24

Mientjeuh"]
[quote="Yessy schreef:

En ik heb paarden uit de prikkeldraad zien komen. Iemand was op wandeling gevallen, en haar pony is zo door de prikkeldraad gelopen! Verdrietig
Ik zou ook voor houten hek gaan, alleen als het stevig materiaal is.
[/quote]

oeps, ik bedoelde prikkeldraad, maar schreef het verkeerde op Boos! Bloos schrikdraad (of liever schriklint) vind ik geen probleem

mel20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:26

ik zou zelf kiezen voor een houten hek met daar boven een lijn schrikdaad.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:00

Voor hout heb ik gestemt komt ookwel omdat ik dat mooier vind Bloos!
Maar dan wel net als iedereen zegt met een schrikdraadje ervoor lijkt me het beste ook aan de reacties en alles hier Haha!

Op de manege hebben ze een schriklind volgens mij Verward iig zon band met stoom Tong uitsteken
Werkt ook goed Haha!