alison_belle schreef:ik denk dat ieder hier zijn eigen mening over wilgentakken heeft.
Moet kunnen dacht ik zo.
het word alleen voor TS wat lastig inschatten met welke mening ze mee moet
Ja, idd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tancreda4 schreef:Ik denk dat je een heel hoop moet voeren om het effect van " asperine" te krijgen. Vind de reacties wat overtrokken. Als mijn merrie de kans krijgt vreet ze ook de wilgen die in het land staan op, uitzichzelf. Ik geef het tegen verveling in de bak, een paar stronken, meer niet. Daar worden ze echt niet slechter van. Ga je hele bomen voeren, tja, dan misschien wel, maar ook dat hebben wel eens gedaan (omgewaaid, en in zn geheel in het weiland gelegd) en mijn paarden leven nog steeds....
Ibbel schreef:alison_belle schreef:De rest is alternatief en dus niet schadelijk voor de gezondheid.
Alternatief en dús niet schadelijk voor de gezondheid? Was dat maar waar.
Salicylzuur, of het nu rechtstreeks uit de wilgenbast komt, of chemisch gemaakt en bewerkt tot het acetylsalicylzuur (aspirine) heet, is een geneesmiddel. En in dit geval OTC bij de drogist te krijgen, niets dokter of DA die het voorschrijft.
En die acetyl-groep wordt aan het salicylzuur geplakt om de bijwerkingen te verminderen, het pure salicylzuur dat uit de wilgenbast komt is in feite giftiger dat de fabrieksaspirine.
Wat is er mis met gewoon hooi of stro voeren om ze bezig te houden? Paarden zijn geen knaagdieren, waarom zou je ze op hout laten knagen? Met een beetje pech vinden je dat ze daarna ook lekker op de staldeur of het hek verder kunnen gaan ook...