Castratie: Voor de verdoving erbij zijn of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 17:49

Mijn paard is zojuist gecastreerd, hij vondt het maar niks die vent met dat spuitje en het watje wat zo stonk en heeft uiteindelijk 3 spuitjes gekregen!!! "Dit is een echte" zei de dierenarts, hij heeft een spuit gekregen van een kleine olifant!!
Daarna moesten wel 'm echt omduwen, en hij is een half uurtje bezig geweest, en daarna heeft ie nog een half uurtje gelegen en moest ie toch echt gaan staan.
Dat ging uiteindelijk ook niet zo goed, want hij viel 2 keer waarvan 1 keer tegen het hek...
Hij staat nu weer lekker in z'n stalletje na 2 uur lekker te hebben kunnen grazen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:06

die van mij was gelukkig al geruint maar ik ben er ook wel eens
bij geweest en ik vond het stinken maar dat bleek de verdoving te zijn
geloof ik ik was pas 14 dus veel weet ik er niet meer van.

ik vond de ballen heel groot waren toen heb geen vergelijkingsmateriaal
want bij ons staan er alleen maar ruinen en merries

maar ik was er wel bij toen me katten onkatert werden echt zielig
hoor en ze hadden toen de verdoving uit gewerkt was geloof ik wel
pijn hoor lijkt me wel als ze iets gevoeligs eraf hakken

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-03 18:29

machie schreef:
Ohhh, maar dat opzwellen is vrij normaal. Okee, dit is dan wel wat veel van het goeie, maar bij baloe was t toch ook ee ruime tennisbal *LOL*
Maar na 3 dagen nam dat aardig af. alleen had ik de pecht dat het ondanks alles toch is gaan ontsteken...

Tjee...ik heb zo eens even die foto's bekeken van de castratie en vindt het er toch wel bloederig en onhygieniche aan toe gaan.
Bij Yetro's castratie werd er een operatie zeil over de achtrhand heen gelegd en droegen de d.a.'s handschoenen.
En ik hoefde niet op zijn hoofd te gaan zitten.
Wat verschilt dat zeg per d.a.