Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:12

Haha vroeger was ik ook wel een echte penny hoor, ik werkte van half 9 's morgens tot half 4 voor 10 euro, die ik daarna gelijk weer opmaakte om een uurtje rijden. :+
Ik was daar in de vakantie élke dag, en werkte ik ook bijna elke dag, zelfs al was het meer dan 30 graden, wij gingen gewoon rijden en werken en alles doen. Als er een meter sneeuw lag waren we er nog. Achteraf gezien was dat wel echt een hele leuke tijd. Maar nu leg ik ook nog in weer in wind op mijn fietsje 25 minuten af om naar me paardje te komen :) En ga ik ook gewoon rijden als het vriest, sneeuwt, of heel warm is. Paard moet toch aandacht en beweging hebben. :D

En nu hang ik nog steeds wel eens rond op de manege, gewoon een beetje lessen kijken, soms even helpen mesten enz, als je niks te doen heb kan je je dag zo heel leuk invullen :D

_Nancy

Re: Bestaan ze nog... de echte Penny meiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:14

Ik was ook wel penny vroeger :D
Altijd zaterdags op de manege blijven tot een uur of 4.
Paarden poetsen, vlechten, knotten :+ En altijd vragen of we mochten rijden. :=

Het liefst ook 10 verzorgpaarden tegelijk.. :')
Nu heb ik er 1 en ben er heeeeel blij mee, hoef echt niks anders meer.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 15:04

joyce B schreef:
volgens mij worden ze wel zeldzamer.
Veel meer kinderen mogen paardrijden, daarnaast hebben ze vaak nog andere hobby's en sporten of muziekles. Er zijn ook veel meer paarden en pony's, dus ook meer aanbod. Is het bij de een niet leuk genoeg, dan zoek je een ander... Is het weer niet goed, of mag je niet genoeg, dan kom je niet (meer).
Echte doorzetters die veel voor een pony overhebben, zonder dat ze teveel eisen hebben, zie je niet zo veel meer... Of ze zitten in de stad en de paarden zijn te ver fietsen ;)

Keuze te over voor de assertieve en creatieve "paardengek" ;) Misschien niet rond de grote steden, maar wel voor diegenen op de grens tussen stad en platteland...

dat idee heb ik ook...
er is idd veel meer.
ik heb wel 2 meisjes die een shet van mij verzorgen, maar ja, als de zon schijnt zijn ze er vaker en als ze geen zin hebben komen ze niet.
Zo komen ze 3 keer achter elkaar of weken niet.
Het beestje komt verder niks te kort dus het is geen must ofzo.
Maar ik deed vroeger niets liever.
En echt dat getutter is er niet echt bij en uitmesten al helemaal niet.
Nou doe ik dat verder allemaal zelf maar toch.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:04

Ja hoor, Pennymeiden bestaan nog. Vorige week stapte ik mijn verzorgfjord uit en staat daar een meisje te kijken. ""Wat loopt hij mooi mevrouw", zei ze terwijl het luie beest amper een stapje vooruitzette en toen ik naar de wc moest en het meisje vroeg om de fjord even vast te houden straalde ze van geluk <3 .

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:09

Rivjenn schreef:
joyce B schreef:
volgens mij worden ze wel zeldzamer.
Veel meer kinderen mogen paardrijden, daarnaast hebben ze vaak nog andere hobby's en sporten of muziekles. Er zijn ook veel meer paarden en pony's, dus ook meer aanbod. Is het bij de een niet leuk genoeg, dan zoek je een ander... Is het weer niet goed, of mag je niet genoeg, dan kom je niet (meer).
Echte doorzetters die veel voor een pony overhebben, zonder dat ze teveel eisen hebben, zie je niet zo veel meer... Of ze zitten in de stad en de paarden zijn te ver fietsen ;)

Keuze te over voor de assertieve en creatieve "paardengek" ;) Misschien niet rond de grote steden, maar wel voor diegenen op de grens tussen stad en platteland...

dat idee heb ik ook...
er is idd veel meer.
ik heb wel 2 meisjes die een shet van mij verzorgen, maar ja, als de zon schijnt zijn ze er vaker en als ze geen zin hebben komen ze niet.
Zo komen ze 3 keer achter elkaar of weken niet.
Het beestje komt verder niks te kort dus het is geen must ofzo.
Maar ik deed vroeger niets liever.
En echt dat getutter is er niet echt bij en uitmesten al helemaal niet.
Nou doe ik dat verder allemaal zelf maar toch.

Ik houd voor alle meiden wel vast aan helpen voor het rijden (uitmesten, water geven, paarden van/naar het land helpen brengen, vegen, voeren etc. maar net wat er moet gebeuren op dat moment)

En verder maak ik me er niet meer druk om. Als ze vaak afbellen of een tijd niets meer van zich laten horen, dan houdt het op. dan kijk ik wel of er een andere liefhebber is. Scheelt dat ik de paarden aan huis heb, en meestal thuis ben om de boel in de gaten te houden. Vind het wel belangrijk om betrouwbare meiden te hebben wanneer ze echt beurten moeten overnemen als ik er zelf niet ben. Dan zijn de paarden er namelijk van afhankelijk...

Gloe1lamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 17:44

Ik ken ze nog wel hoor, zelfs van middelbare leeftijd :D

Op de gemiddelde manege lopen altijd nog wel echte pennymeisjes rond die je helemaall gelukkig maakt met het laten uitstappen van je paard :D

x_Anouk_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 01:35

Haha ik was precies zo'n penny meisje.
Altijd met mijn buurmeisje (oftewel mijn oppas) mee naar haar verzorgpaarden. Alleen het kijken al vond ik geweldig. Maar natuurlijk is was 9 en liep tussen al die grote mooie imposante Friezen. Geweldig. Ik mocht vaak uitstappen en dan was ik echt helemaal gelukkig. Vooral toen de eigenaar vroeg of ik vaker wilde komen om te poetsen. Als ik terug denk aan hoe ik ben begonnen en alles was, kijk ik terug met een glimlach. Ik deed echt alles.

Nu ben ik 17, verzorg nog bij die mensen die mij een kans hebben gegeven en waar ik vooral veel geleerd heb! Ik rijd er nu 1 vast paard en rijd er af en toe nog andere bij. (het is een fokkerij) Ook regel ik nu wel eens wat op stal als de eigenaren er niet zijn. Ik moet zeggen ik zou nu nog vanalles opzij zetten om alles overnieuw te doen. Als ik nu aan het rijden ben zie ik zelf altijd meisjes naast de weiden staan op de paarden te aaien. Erg leuk om te zien. Bij mijn verzorgpaarden in de buurt zijn er nog genoeg pennymeisjes. Alleen te weinig paarden en de meeste stellen veel eisen. Ze willen rijden vooral buiten enz.

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 07:05

ik ken ze ook , bij ons op de ponyclub lopen heel veel van die kindjes , ze hangen er de hele dag en willen alles wel voor je doen , en natuurlijk laat je ze dan ook even je pony uitstappen , met je zelf ernaast natuurlijk , de kindjes denken ook dat ze anky zijn , ha ha

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:45

oo ze bestaan zeker nog hoor. Bezoek een manege en voila :p tenminste, hier in de buurt wel haha

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:57

Ze zijn er nog wel ja, maar misschien toch iets anders dan hoe 'wij' vroeger waren. Nu doen ze niet eens een stap opzij als je een paard met losse achterbenen hebt, waar ik vroeger elk paard precies kende en er rekening mee houden. Of dit zijn die van het type ik kan alles (dacht ik vroeger ook wel maar voorzichtig zijn is niet verkeerd afentoe)

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:03

Zo ben ik nogsteeds, alleen dan minder 'penny'.

Ik heb geen school, maar ik heb nu een dagbesteding bij Stichting leerbedrijf Stapvoets.
Ik moet ervoor een uur in de bus (fiets is niet te doen).
Ik mest de stallen uit, zet de paarden in de stapmolen, loop met de paarden die niet in de stapmolen kunnen, en ben helemaal gelukkig als ik Alfred(mn verzorgpaard daar) kan poetsen, en ben helemaal blij als k woensdag en zondag op Flip (5 jarige haflinger) mag rijden/trainen!

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:07

Ohh, ja die zijn er nog ja :D
Ik loop nu stage op een manege en daar lopen er op woensdagmiddag nog zat rond. Laatst hadden er een paar plukjes manen van de pony's geknipt, en die bewaard voor een plakboek ofzo. Alle pony's hadden ineens zo'n rottig klein sprieterig-fjorden voorplukje! :') Was de eigenaar niet zo heul blij mee :=

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:09

Jaa hoor, ik zie ze hier ook nog wel eens :D
En ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf in de vakantie ook nog wel eens de 'penny' uithang.
Al is het wel veel minder dan dat ik eerst altijd deed, maar toch wel lekker de hele dag op stal rondhangen.

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:20

Ik werd vroeger intens gelukkig als ik alleen maar een paardenhoop op de weg tegenkwam.
Tegenwoordig moeten de meesten meteen eigen pony, leren rijlaarzen, setje roze en eentje burberry, frontriem met bling en paps en mams betalen. Dan gaat het twee kanten op:
Kant 1: na een week zijn ze het beest zat, na een half jaar zielig te zijn moet het beest verkocht, paps kan niemand zo gek vinden, beest verpieterd.
Kant 2: kind weet totaal niet wat ze aan het doen is, maar het ziet er wel cool uit dus wordt het beest maar totaal verpest want dat steigeren en langs de weg galopperen maakt in ieder geval wel indruk.

Gelukkig zijn er her en der nog een paar penny's, die verlegen naar je toe komen lopen of ze "alstublieft uw paard mogen aaien", die uren op de manege hangen tot ze een keer mogen uitstappen of je borstel in de koffer mogen doen, je paard lekker kroelen en 's nachts dromen over die ene keer dat ze misschien wel een rondje mogen draven op hun eigen verzorgpony.

@ Marsyl: Knippen zou ik dan weer niet pikken, wat dat betreft mogen ze van mij gewoon weer penny's lezen en alleen naar paardenplaatjes kijken :P

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:53

Ik ben ook een penny meisje, ik woon zowat bij de paarden ben altijd bezig. Of ik hang lekker rond. Ik vind het super om met ze bezig te zijn. Mesten, uitstappen etc vind ik leuk. Ik ga wind en weer naar me pony toe op de fiets. :D En ik droom ook nog over de paardjes. Ik ben echt niet weg te slaan bij de paarden. :P
Laatst bijgewerkt door Ludique96 op 26-02-11 16:16, in het totaal 7 keer bewerkt

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:02

Lol, ik ben het nog steeds met mijn 17 jaar oud.
Ben heel erg blij met mijn poown, maar vind het nog steeds super
leuk als ik een paard van een ander mag uitstappen/rijden/verzorgen.

Vind zwarte woeste Arabier hengsten nog steeds vet en droom er
stiekem toch over dat Sidera alleen van mij houdt xD Helaas
valt m'n vader ook in de smaak.

Ik fiets door weer en wind ervoor, elke dag :p

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:06

Ankie2011 schreef:
Ja hoor, Pennymeiden bestaan nog. Vorige week stapte ik mijn verzorgfjord uit en staat daar een meisje te kijken. ""Wat loopt hij mooi mevrouw", zei ze terwijl het luie beest amper een stapje vooruitzette en toen ik naar de wc moest en het meisje vroeg om de fjord even vast te houden straalde ze van geluk <3 .

Wat lief zeg!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:11

Als jullie ze tegen komen stuur er dan een paar deze kant op!
Dan bedoel ik niet de penny meisjes, maar de echte paarden meiden!
Dus helpen op stal in de vakantie, paarden verzorgen en niet perse willen rijden!
Ik kan ze tegenwoordig niet meer vinden!
Ja ze komen wel, maar om 3 uur als alles klaar is...en dan bedoel ik de weekenden natuurlijk, niet de schooldagen.
Jammer vind ik dat, want juist door veel met paarden bezig te zijn leer je de paarden kennen en word je een paardenmens!

tompion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:14

bij ons op stal wel!! op woensdag en zaterdag, en meestal ook zondag en dan 1 uur bij de bak gaan zitten kijken totdat een ruiter zegt: wil jij hem uistappen?

ze bestaan wel degelijk nog!!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:15

aerdenhout1 schreef:
Dus helpen op stal in de vakantie, paarden verzorgen en niet perse willen rijden!
Ja ze komen wel, maar om 3 uur als alles klaar is...en dan bedoel ik de weekenden natuurlijk, niet de schooldagen.
Jammer vind ik dat, want juist door veel met paarden bezig te zijn leer je de paarden kennen en word je een paardenmens!

Als je niet ver van me woont? HIERRR :))

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:18

HIHI...Aerdenhout, dat ligt naast Haarlem!

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:19

aerdenhout1 schreef:
HIHI...Aerdenhout, dat ligt naast Haarlem!

Dat is beetje te ver voor me op die fiets. Vanaf brielle :P

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:22

Dat vrees ik ook...Alhoewel......als je om 3 uur in de nacht op je fiets stapt???? :D

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:26

aerdenhout1 schreef:
Dat vrees ik ook...Alhoewel......als je om 3 uur in de nacht op je fiets stapt???? :D

haha dan moet het lukken. :P

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:25

yrsa_karlijn schreef:
Ja hoor ligt nu boven in haar bed te slapen in een kamer behangen met paarden posters, paarden troep en haar stalkleren, in een hoop ergens in een hoek gesmeten. 14 jaar, houdt van tutten en woont ongeveer in de stal van haar pony.

<3 Dat is ze nou :) Mijn pennymeisje.
Ludique96 schreef:
aerdenhout1 schreef:

Als je niet ver van me woont? HIERRR :))