stallen,wat moet ik doen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:15

Ik zou voor stal 2 gaan. Zeker omdat je wilt springen en hier de springbegeleiding kan vinden die je zoekt. Veel succes met je keuze!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 03:23

Waratje schreef:
Wat ik mis in je verhaal is hoeveel de paarden buiten komen op beide stallen en hoe betrouwbaar en vakkundig de pensionhouders zijn. Bij grotere stallen heb je ook nog wel eens te maken met personeel, hoe gaan die met de paarden om?
In hoeverre zijn er aanpassingen mogelijk voor een individueel paard? Bijvoorbeeld niet ieder paard kan droog hooi hebben en niet ieder paard kan voordroog verdragen, zijn er voor zulke situaties oplossingen of moet je je maar schikken in wat er voorhanden is?

Mijn paarden hoeven in princiepe niet op een speciaal dieet maar er wordt op stal 2 wel gekeken naar het voer tenoverstaande van de behoefte van het paard.
Ik blijf in noord holland wonen en het is beina nergens mogelijk om de paarden in de winter naar buiten te krijgen. Stal 1 hebben we eeb zandpaddock waar ze in kunnen, maar deze bodem is zo slecht dat ik dat niet aandurf met mijn 10-jarige. Stal 2 heeft een longeercircel waar ze los in mogen, met goede bodem.

Verder komen ze in de zomer de hele dag buiten, op stal 1 in een groep van c.a. 50, op stal 2 in koppels van 4/5 man.

capopjekop

Re: stallen,wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:12

En in de winter dan? Die is nu wel bijna om, maar die komt volgend jaar toch echt weer eraan :) Of is het tijdelijk?

skyline

Re: stallen,wat moet ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:48

ik zou dan toch zoeken naar iets anders,
want ook in noord holland is het gewoon mogelijk om je paarden buiten te krijgen :)

Esthelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:23

ik zou ook voor stal 2 kiezen!

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:44

skyline schreef:
ik zou dan toch zoeken naar iets anders,
want ook in noord holland is het gewoon mogelijk om je paarden buiten te krijgen :)

ja maar ik wil ze tog een beetje in de buurt hebben en die eenmans stalletjes krijg ik de correcte begeleiding niet