Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
russel schreef:Omdat ik denk dat die dierfysio's vinden dat ze het ook zonder kunnen?
jessica_ schreef:russel schreef:Omdat ik denk dat die dierfysio's vinden dat ze het ook zonder kunnen?
De reden dat de meeste paarden fysio's niet nog een cursus er achter aan doen is waarschijnlijk omdat ze al ruim 8 jaar bezig zijn
russel schreef:Kun jij aangeven wat jouw vraagtekens zijn?
Priisss schreef:Ik heb Ellen zelf ook als masseur, al een aantal jaar. Ik ben erg tevreden over haar en ik merk dan zeker ook wel verschil bij mijn paard als ze gemasseerd is.
Als ik kijk naar andere masseurs die bij mij op stal zijn geweest voor stalgenoten, dan vind ik het belachelijk wat hun voor een massage vragen. Dat is gewoon het paard een beetje kietelen en er wordt totaal niet op de spieren ingewerkt. Dit geldt natuurlijk niet voor alle masseurs, laten we dat even duidelijk voorop stellen!
Met een massage van een HA masseur merk je gewoon dat er dieper op de spieren in wordt gegaan.
Priisss schreef:Ben ik het helemaal mee eens!Ik heb Ellen zelf ook als masseur, al een aantal jaar. Ik ben erg tevreden over haar en ik merk dan zeker ook wel verschil bij mijn paard als ze gemasseerd is.
Als ik kijk naar andere masseurs die bij mij op stal zijn geweest voor stalgenoten, dan vind ik het belachelijk wat hun voor een massage vragen. Dat is gewoon het paard een beetje kietelen en er wordt totaal niet op de spieren ingewerkt. Dit geldt natuurlijk niet voor alle masseurs, laten we dat even duidelijk voorop stellen!
Met een massage van een HA masseur merk je gewoon dat er dieper op de spieren in wordt gegaan.
jessica_ schreef:Is altijd een interessante discussie waar de meningen nogal over verdeeld zijn. Ben het wel met je eens over de doorbloeding en stimulatie waardoor de afvalstoffen sneller zullen afgevoerd worden. Maar in principe heeft het lichaam dit niet nodig, dit lost van zelf op. (mits het lichaam in normale conditie is)
jessica_ schreef:Is altijd een interessante discussie waar de meningen nogal over verdeeld zijn. Ben het wel met je eens over de doorbloeding en stimulatie waardoor de afvalstoffen sneller zullen afgevoerd worden. Maar in principe heeft het lichaam dit niet nodig, dit lost van zelf op. (mits het lichaam in normale conditie is)