wat mij betreft mogen wel verder in dat topic hierover discussieren hoor

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fiona1 schreef:Ik zou ook stal + paddock vooraan op het perceel maken, en de rest in de lengte in 2e delen. Hierdoor kun je water en voer gemakkelijk aanbieden. Bij mooi weer is het niet zo erg om met je emmertjes naar achter te lopen, maar bij regen, sneeuw etc. wordt dit wat minder.
Ook als je wellicht in de toekomst je pony's een keer uit elkaar moet houden is het makkelijk als beide stukken apart bereikbaar zijn, en je niet door wei 1 naar wei 2 moet.
Zidore schreef:Ik heb hier even geen paint voorhanden (edit: net gevonden online met sumo paint!) maar ik vind het idee van lottex heel goed. Ik zou echter wel de paddock overdwars leggen. Dus dat je direct uit de stal een heel klein stukje wei hebt (of evt. vergroten met zand) maar dat je door de paddock/bak moet om in de 2 weilanden te komen. Zo lopen ze niet direct je weiland stuk en is je paddock/bak groot genoeg. Het gedeelte om je stal heen zou ik tegels leggen. Lees nog eens goed in [VSW] Weiland veranderen in Paddock Paradise *Deel 2* alle ideeen er op na. Zoiets beslis je niet in 1 dag.
wat mij betreft mogen wel verder in dat topic hierover discussieren hoor![]()
fiona1 schreef:Zoals Zidore, zou ik het dus ook doen. En ik zou zand storten of tegelen bij de stal. Zo een klein stukje wordt snel een vieze bagger bende.
Zidore schreef:Hoi roxy_zharax,
leuk om te horen dat mijn plan er hetzelfde uitziet als die van jou. Ik zou inderdaad rond je stal zoveel mogelijk stenen of verharding leggen dit voorjaar (dan is er niet meer zoveel modder)
Zodat je paardjes lekker droge voeten hebben in het najaar (anders heb je volgend jaar weer modder, en dat wil je vast niet, toch?
Hier http://www.freewebs.com/gydjulind/Inter ... razing.pdf vind je meer informatie over strookbegrazing (dus geen stroop, dat was een typfout)
Verder kan ik je deze site http://www.paddockparadijs.nl/ aanraden want daar vind je veel info op terug hoe je je wei kunt verdelen en wat een handige manier is.
Hier op bokt staat dit topic pagina's lang vol met info [VSW] Weiland veranderen in "Paddock Paradise" (192 pagina's lang)
en hier het vervolg ook
Tanja @ [VSW] Weiland veranderen in Paddock Paradise *Deel 2*