Berichtjes over verzorgpony? Lijkt wel stalken!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: Berichtjes over verzorgpony? Lijkt wel stalken!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:44

Wat vervelend!

Ik vind je pony trouwens ook heel erg leuk! :+ Grapje!

Ik ken het gevoel, bij míjn vp's stonden ook regelmatig vreemden in de wei, heb ze zelfs wel eens van een shet af gebokt zien worden (net goed, maar arme shet). Nu ik een eigen pony heb zou ik al helemaal pissig worden! Ze hebben er potverdorie af te blijven! Ik ben geen manege!

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:46

Heb je al gezegd dat je gewoon niemand meer zoekt? ;)

XNeLLeKe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:49

O, dat van jou is nog niet zo heeel erg. :')

Ik kreeg een hartverzakking toen ik thuiskwam en mijn shet van het land wou halen, er stonden wel iets van 3 meiden omheen. Ik zo, WAT MOET DAT DAAR ERUIT EN SNEL OF IK BEL DE POLITIE :+

Gelukkig hadden ze niets gevoerd, :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:55

Via internet kan ik nog mee leven, maar mijn pony's worden zowat in het echt gestalkt. al meermaals gehad dat ze zonder mijn medeweten pony's van stal pakken, longeren,.... Dat is pas vermoeiend. Om nog maar van alle hyves te zwijgen waar ik steeds naartoe moet sturen om mijn pony's er af te halen.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:00

wij hebben ook regelmatig meisje aan de deur in de leeftijdscategorie van 9 tot 14 jaar of ze de paardjes mogen verzorgen.
als ik uitleg dat de paardjes jonge hengsten zijn die niet zo lief zijn voor kleine meisjes zie ik ze meestal nooit weer.
heb een x een paar kinderen die via het bosjes achter ons land ons terrein zijn opgeslopen betrapt tussen onze kudde van jonge hengsten,

die heb ik fijntjes en ook later aan hun ouders uitgelegd dat jonge hengsten niet geschikt zijn om te knuffelen, poetsen en lekkere dingen geven uit de hand ..

ik snap het best , vooral dat zeer jonge grut ziet er aandoenlijk uit , het is soms moeilijk voor kinderen om te begrijpen dat paarden geen speelgoed zijn en potentieel gevaarlijk als ze de kolder in de kop krijgen, geen zin hebben of vinden dat een ander wordt voorgetrokken.

niet alleen kinderen snappen dat soms niet helemaal , ik heb ooit een klant moeten opzeggen omdat ze er een gewoonte van maakte om haar jonge hengst op de wei van snoepgoed te voorzien.
Hoe vaak ik haar ook uitlegde over rangorde, op hol slaande kuddes en jaloerse hengsten ze bleef het doen.
Dat haar paardje van de rest van de groep nadat hij verwend was door haar en zij weer vertrokken constant de bok was, omdat de rest heus wel doorhad dat hij een voorkeursbehandeling kreeg.

ik zag al hele doembeelden van een klant die de hele nacht in de wei met gebroken botten zou liggen omdat wij pas in de ochtend weer een rondje langs het land zouden maken,

gewoon de mailtjes niet beantwoorden, ze gaan vanzelf wel weer een ander lastigvallen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:08

Ines; Maar jouw pony's zijn ook wel enorm coowl hoor :+

Maar wel irritant zeg dat er dus gewoon zomaar pony's gepakt worden! Ben blij dat ze dat bij die van mij nooit doen.. Mja, op mn vorige stal was t ''die wilde hengst'' die alleen bij mij zonder touwtje meewandelde over t erf en nu staat ie op een privéstal met een hoog hek en 2 grote honden die erg goed zijn in hard blaffen :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:10

Idd FuegoJoy, ik heb ook een 3jarige merrie (toendertijd 2), die ze vrolijk liepen te longeren, op zo'n leeftijd moeten ze met rustig gelaten worden en gewoon consequent behandeld, net als mn hengstjaarling, willen ze die op stal samen met een pony van een meisje, maar geen zin om telkens weer jonge kinderen met de hengst te laten spelen. Of straks kan ik er met 3 niks mee. Is ook de reden dat hij straks naar opfok gaat.
sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen.

@amyz: Ja dat is het probleem een beetje denk ik, daarom dat ik op een kleinschalige pensionstal wou zonder kinderen, maar helaas is daar sinds een tijdje verandering in gekomen. Jammer genoeg. Vind er niks meer aan, constant gezeur over pony's poetsen, ontsnappende pony enzovoort. Je wil niet weten hoeveel fictieve eigenaars van mijn jongste merrie er rondlopen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:43

Iom TS een slotje, om verdere speculaties te voorkomen.