Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Volgens mij gaat deze tabel meer over het gewicht waar het soort paard nog niet al te veel moeite mee heeft. Een soort streefgewicht.
.
Sugarmiss schreef:Die tabel zal wel ergens vandaan komen en er zal best wel het nodige onderzoek aan vooraf zijn gegaan.
Natuurlijk is het ene paard (van het zelfde ras) het andere niet. Rugspieren moet je trainen en overbelasting merk je pas na jaren 'mis'bruik.
Misschien dat de makers wel een beetje een 'veiligheids'marge hebben ingebouwd, want nu vind ook iedereen dat het te laag is, maar als ze de 'echte' waarden erbij zouden zetten, wordt die toch ook overschreden.
Dus misschien toch wel iets om bij stil te staan
Citaat:Wat me wel opvalt is dat vooral degenen die volgens de tabel te zwaar zijn voor hun paard hierop reageren.......
Lisette schreef:Wat me wel opvalt is dat vooral degenen die volgens de tabel te zwaar zijn voor hun paard hierop reageren.......
Citaat:Dan vertrouw ik liever op de professional die m'n paard onder handen heeft gehad.
michelle200 schreef:ja maar allemaal in positieve zin..... dus.....wat wil je hier mee zeggen....alle mensen die reageren die te zwaar zijn volgens de tabel reageren met "mijn paard heeft nergens last van"..... dusssssss
michelle200 schreef:Nou als jullie het zo zien, dan moet je maar in de wet aan laten passen dat "te zware mensen" niet meer mogen rijden... want dat is toch wat je zegt???!!!! spreek dan eens duidelijke taal in plaats van dat er omheen gedwarrel....

) michelle200 schreef:Tuurlijk daar heb je gelijk in en ik verwacht ook niet dat iedereen gelijk op de weegschaal springt en kijkt of hij te zwaar is, maar een beetje ruiter snapt toch zelf wel dat hij niet meer op een shet moet stappen of dat een zwaar iemand niet op een rank paard hoort.
Citaat:Sommige te zware mensen die technisch niet goed kunnen rijden zouden zich eens af moeten vragen of ze dit een paard wel aan willen doen. Je mag iig wel van ze verwachten dat ze weten wat de konsekwenties zijn.