Wat is belangrijk aan pensionstal voor jou?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 21:37

Wat wij nu hebben: 24/7 buiten in kuddeverband, zelf hooi geven. Hooi zit wel bij de prijs in. Dat is het.

Mijn 'droomstalling' (later als ik groot ben O:) :

- 24/7 buiten met grote schuilstal
- Zo'n mooie luxe hooiruif
- Poetsplaats
- Binnenbak
- Buitenbak
*droomt verder*. Maar ik ben nu ook tevreden hoor! Al zou de omheining van mij wel beter mogen.

Berdien

Re: Wat is belangrijk aan pensionstal voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:25

Ik sta op dezelfde stal als Sodeletuut hierboven :j

Wat bevalt is het 24/7 buiten, hooi van goede kwaliteit en van eigen land, kuddeverband en voldoende ruimte voor het aantal paarden wat er nu staat.
Wat me minder bevalt is het gebrek aan een schuilstal, overleg tussen staleigenaar en ons en de omheining. Oh ja, en een buitenbak zou ook wel handig zijn. Of een afgezet stukje weiland.

Morgen ga ik bij een stal kijken die alles wat hierboven beschreven staat heeft, plus een buitenbak *\o/* en de mogelijkheid om de paarden 's nachts op stal te zetten. Voor mijn merrie die stevig artrose heeft gekregen is dat wellicht een optie voor de komende jaren. Oh ja, en het feit dat het direct aan het zandpad naar een bos ligt, is ook niet heel vervelend :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:32

Mijn droomstal is waar ik sta, tenminste; binnenkort.

24/7 buiten (groooot weiland) met schuilstal en als het nodig is zijn er mooie ruime boxen binnen. Aanstaande zomer krijgen we ook nog een round pen en daarna wellicht een ook nog een bak. Ik doe alles zelf en kan dus alles bepalen (hoeveel voer etc). Maar op vakantie gaan kan ook want dan zorgt de staleigenaar voor d'r.

Behalve met mijn paardje mag ik onbeperkt ook met de andere paardjes bezig en het mooiste? Ik ben er meestal alleen! Heerlijk rustig met paardjelief bezig. Beter kan niet.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:27

Dat mijn paard regelmatig buiten komt, en met andere paarden kan staan.
Daarna kijk ik naar uitrij mogelijkheden, polder of bos ofzo.
En een buitenbak vind ik ook wel belangrijk.

Dat er buitengezet wordt, dat er gevoerd wordt, en hoeveelheden stro enzo, maken dan niet zo heel veel uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 03:43

in de winter minimaal 6 uur per dag naar buiten (liefst nog veel langer) zomer mogelijkheid om 24/7 naar buiten te gaan met schuilmogelijkheid (tegen regen en zon). Ruime, lichte en frisse boxen, ruim opgestrooid, mogelijkheid van meebrengen van eigen (kracht)voer. Goede begaanbare buitenbak, welke in zomer gesproeid kan worden en niet bij een enkel regenbuitje meteen vette plassen vertoont.
Ik vind het belangrijk dat er altijd overleg mogelijk is tussen verhuurder en huurder. Het gaat tenslotte om het welzijn van jouw paard. En soms kan er iets veranderen (medisch gezien of trainingstechnisch gezien) waardoor de schema voor het paard (dagelijkse ritme, weidegang, voer e.d.) aangepast dient te worden.
Gelukkig sta ik wat dat betreft op de meest ideale locatie ever..

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 04:39

Mijn hoofdvoorwaarde :
Elke dag weidegang, en dan gewoon de hele dag.
Onbeperkt strooisel voor een schone stal.

Verder vind ik het belangrijk dat m'n paard niet alleen staat. En dat er iemand voor der is als ik onverwachts ziek ben of niet kan komen.

kim_amos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:28

Of het er allemaal netjes uit ziet.
En dat de paarden er goed bijstaan, en dus ook genoeg voeding krijgen.
En dat de stallen ook groot genoeg zijn!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:27

voor mij is het heel belangrijk dat er voldoende weide en paddock ruimte is, de buitenbak in orde is en de rest is van ondergeschikt belang
ik hoef geen binnenbak , geen dikke kantine of andere luxe gericht op de eigenaar ipv het paard, zolang mijn paard maar naar buiten kan met soortgenoten en het ruwvoer goed van kwaliteit + voldoende er van gevoerd word ben ik tevreden

dat alles functioneel en veilig is lijkt me een inkoppertje

x_eva_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 15:31

Dat de eigenaar van de stal verstand heeft van paarden en ook een hart heeft voor paarden.
Dat ze dus zorgzaam met de paarden omgaan.

Verder vind ik weidegang ook belangrijk en regelmatigheid in voeren

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:50

Mijn paarden staan op een pensionstal dat voor mij ideaal is.
Ze hebben een redelijk ruime buitenbox. Staan van 8 tot 5 in de weide met een aantal andere merries.
Worden 3 keer per dag gevoerd, de stallen worden gemest (tegen wat extra betaling).
Verder is het gelegen bij veel bossen, is er een grote buitenbak en een overdekte bak, ook is er een crossterein.

Dus kortom: Een fijn plekje voor mijn paard is belangrijk, en voor mij zijn de facilliteiten belangrijk.

Ben niet zo super sociaal en ik rijd ook liever alleen, dus een drukke pensionstal zou voor mij echt niks zijn.
Op dit moment staan er 2 andere pensionklanten. :)

Oh en nog een heel belangrijk punt: Een pension eigenaar met verstand van paarden!
Bij ons wordt het direct gemerkt als een van mijn paarden iets heeft, en wordt ik ook gelijk gebeld.
Erg fijn met een paard dat vaak ziek is.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:55

Ik zou er niet willen staan zonder: weiland voor zomer, paddock's voor winter, schone stallen, binnenbak (ken),
ik moet mijn trailer er kwijt kunnen, en de sfeer moet goed zijn.

Wat er op mijn huidige stal beter zou kunnen; de stallen worden nu opgepot, dat vind ik
nix waard. Ik vind het idee van urine opsparen gewoon smerig. De kwaliteit van het kuil
zou minder eiwitrijk moeten zijn maar verder ben ik super tevreden.

Ik sta op een manege, dat moet je wel passen. Er is altijd drukte (nouja mensen in ieder geval)
en mensen bemoeien zich graag met je. Ook veel kinderen die graag willen knuffelen of snoepjes
geven aan mijn pony en dat mag dus niet. Maar de gezelligheid, 2 binnenbanen, elke maand thuiswedstrijd
solarium, warm water, mega buitenbak zijn wel hele grote pluspunten. :j
Laatst bijgewerkt door xApple op 20-02-11 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:56

Ik vind het heel belangrijk dat mijn paard er op zijn plek is, een ruime box heeft, genoeg ruwvoer krijgt en op vaste tijden krachtvoer krijgt. Ook vind ik het belangrijk dat mijn paard in de winter sowieso een paar uur buiten komt, mag in paddocks, en dat hij in de zomer 24/7 het land op kan!
Ook vind ik een goede staleigenaar belangrijk, die het opmerkt als er iets met je paard is en het geen probleem vind als je paard is op stal moet blijven of apart moet.

sammy21319

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:06

ik sta nu op een stal met mensen die heel chagerijnig zijn als je een hindernis opzet gaan ze meteen zeuren dat je het na het rijden meteen moet opreimen je mag bijna niets doen en je moet alleen maar rekening houden met de prive lessen manege groeplessen en de voltige lessen en de vereniging lessen dus je kan wel binnen rijden maar krap en het leuke is wel dat ze veel activiteiten doen springwedstrijden dresuurwedstrijden caprillie wedstrijden en nog meer maar er is maar een bepaalde datum ofzo dat je pony naar buiten op de wei mag dus ook al is het lekker weer het is nog steeds niet tijd om ze naar buiten te doen en ze doen de stallen heel slecht alleen maar mest enzo het is enmaal in de week dat het schoon is en dat is de dag dta er is uitgemest! en er zijn heel veel stal medewerkers en dan krijgt mijn pony de ene keer heel veel kuil echt veel te veel en de andere keer veel te weinig en mijn pony heeft in het verleden iets met het eten gehad waardoor ze heel schuw is met eten geven enzo en de meeste mensen die daar werken weten het ook wel maar sommige geven mijn pony dan een tik en dan wor ze dus kopschuw |(
maarja het is de enige stal in de buurt dus ik moet het er maar mee doen!
maar de andere mensen die er staan zijn wel heeeel erg gezellig en daar bne ik super blij mee *\o/* :D

melissaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:44

als ik weer op een pensionstal ga staan is het toch lekker als ze er elkedag buiten komen dus dat vind ik wel belangrijk. :Y)

Bianca92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:34

hoe de bak en de paddock zijn! ook de weide gang en het voer!

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:46

Ik ben helemaal happy met mijn pensioenstalling :D want als eerst de mensen zijn echt heel erg aardig, regelmaat in voeren, goed betaalbaar :D, mooie stalling, poetsplaats met warm water, grote buitenbak :D, weidegang! en ze staat met een kwpn, shetlander en een welsh veulen :D en nu staan ze met z'n allen 24/7 buiten!!!en ik mag zelf weten wanneer ik kom en hoelang.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:48

Ik heb zelf geen pony, maar misschien heb je toch wat aan mijn lijstje :P

1. Ik vind weidegang erg belangrijk, de paarden moeten echt dagelijks naar buiten kunnen.
2. Zijn de boxen ruim, licht en goed schoon?
3. Word er normaal met paarden omgegaan?
4. Is de eigenaar betrouwbaar? Kan je goed overleggen? Ect.
5. Kan je rijden? Binnen-buitenbak of buitenrijden?

Maar natuurlijk moet je het er naar je zin hebben :D

Appy_Powerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:11

Belangrijkste voor mij is dat allereerst mijn paard het naar haar zin heeft. Ik heb ook wel eens op een "slechte stal" gestaan en dat kon ik aan haar merken. Ze werd er wat kribbig/krengerig van.

Ze heeft nu een ruime, lichte box. Staat zomers lekker in de wei met aardig wat vriendinnetjes.

Dus zolang zij het maar naar haar zin heeft, ik pas me dan wel aan. Of het moet echt een onoverkomelijk iets zijn :o

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 22:30

Dat mijn paard 24/7 buiten kan lopen met vriendjes en genoeg ruwvoer te eten krijgt.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 00:19

dat de paarden elke dag buiten komen, hetzij of op het land of in een bak/ paddock
zijn de stallen schoon
ruime stallen
zien de andere paarden er fit en gezond uit
hoe en wat word er gevoerd
watervoorziening, voor het wasen van je paard
afsluitbare zadelkast/kamer
goede buitenbak, of eventueel een binnenbak
tijden om er temogen zijn
kan je er op buitenrit
kunnen er afspraken gemaaktworden die de pensionhouders ook echt nakomen?
rondpomp systeem is ook erg handig( voor in de winter, weet je zeker dat je paard echt wel water krijgt)
brandveilig, dus dat er niet in de stallen word gerookt, en dat er brandblussers zijn,
gezellige mensen

zo een hele waslijst :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:17

Mijn vereiste is op de eerste plaats dat een paard of pony ook echt paard/pony kan zijn, dus lekker veel naar buiten kan. Daarnaast kwalitatief goed voer (lees: hooi of kuil) en een ruime stal.

brenda0509

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:19

dat ik een binnenbak en buitenbak heb
en een degelijke stal voor het paard.. dus dat het er gewoon goed uitziet!!
en een goede weidegang dat je paard iedere dag naar buiten kan

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:24

mogenlijkheid tot buitenstaan s'winters
weidegang voor de zomer dat ze in ieder geval zo'n 2 a 3 maanden dag en nacht buiten staan..
goede rijbak die ook te rijden is als het geregend heeft.. (drassig vindt ik niet erg)
en zo hetzelfde met de longeerkraal
en zolang ze verder maar gewoon goed voor m'n paardje zijn ben ik blij ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 14:27

NeverGiveUp schreef:
Dat mijn paard regelmatig buiten komt, en met andere paarden kan staan.
Daarna kijk ik naar uitrij mogelijkheden, polder of bos ofzo.
En een buitenbak vind ik ook wel belangrijk.

Dat er buitengezet wordt, dat er gevoerd wordt, en hoeveelheden stro enzo, maken dan niet zo heel veel uit...

ik vindt dat juist de laatste dingen die jij niet zo heel erg uit vindt maken, belangrijker dan dat ik uitrijmogenlijkheden heb of een buitenbak..
heb liever dat m'n paard er goed bij staat dan dat ik ergens anders zou moeten rijden bijvoorbeeld.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:56

Ik heb geen eigen paardje, maar ga wel vaak met een vriendin mee. Maar voor mij is belangrijk: een ruime stal,dat er regelmatig gevoerd wordt, een goede bak, en ze moeten een paar uur op een dag buiten staan. en mij lijkt het eigenlijk ook wel belangrijk dat het gewoon gezellig is op die stal.
Maar dat is mijn mening :$

Hoop dat je een leuke stal vind :D