Bang van spray, hoe laten wennen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 21:26

Ik heb Taran aan de hand vast gehouden. Als ik hem vastzette raakte hij in paniek, omdat hij dacht niet weg te kunnen. Zo rustig aan, en nu lukt het best goed. Hij vind het nog eng, maar laat het toe.

Liekje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 14:48

Een vriendin van mij spuit het op zo'n poetshandschoen.

Vliegenspray/ anti klit enz.

Werkt perfect, paard is nu rustig

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:01

Wat ik ook nog niet gelezen heb en vast wel werkt is, dat je zodra je gaat voeren er bij gaat sprayen. Dat lang genoeg volhouden en je paardje zal ontdekken dat er niks engs aan is. Steeds belonen met je stem en/of iets lekkers tijdens het sprayen.
En niet vergeten,de aanhouder wint! Succes

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:10

haard zingen of fluiten tijdens het spuiten ,dat leid het paard af, niet gaan tuttelen met hooo maar, dan hebben ze meteen id gaten dat er iets gaat gebeuren, zingen werkt bij mij altijd perfect, maar jah ik zing dan ook wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg vals Bloos

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 16:21

sharir was er ook zo bang van.
Dus hadden we het volgende gedaan..
Eerst deden we het op een borstel. maar dat was niets vond ik.
Dus Sharir meegenomen naar een open stuk. en naast hem gaan staan en pst pst gezegt.(okey je staat echt voor banketstaaf). nou dit heb ik een week gedaan. toen heb ik een plantenspuit gepakt.en ben gewoon in de lucht gaan spuiten(water zat erin) . dus volgende dag. weer de plantenspuit gepakt. en elke keer als ik spoot dan kriebelde ik Sharir .. . en daarna heb ik gewoon de spuit erop gezet en klaar hij is er niet meer bang van.
ik heb het zo normaal mogelijk geprobeerd uit te leggen.(Is niet mijn sterkste kant)

groetjes..