Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
jomaro schreef:wij willen graag een warm bed
![]()
Als ze de keus hebben waar ze gaan liggen zal het 9 van de 10 keer buiten in het zand zijn. Zelfs met de sneeuw![]()
Sterker nog de vorige stal had een dikke stro laag en waar lag meneer buiten op de rubber tegels. Denk last van claustrofobie
geerke schreef:ongeveer 80% van de koliekgevallen komt door wormen.
Die matten in de stal vind ik echt helemaal iets hoor....een paard hoort een lekker warm,dik,schoon bed te hebben....krullen of stro...maar dat is mijn mening...
spatter schreef:ik vind een baal hooi, als dat een normale baal is, verschrikkelijk weinig, dat krijgen ze hier bijna per pony per dag
verder krijgen ze hier nog stro als extra
pony's staan hier ook puur op rubber matten maar krijgen voor de nacht zoveel hooi dat ze smorgens nog wat over hebben
ik vind het juist verstandig om ze snachts binnen te hebben
zo kun je per dier de voeding aanpassen
ieder paard heeft toch een andere portie meusli en ruwvoer nodig, zeker als je zoals TS van chet tot grote maat hebt
hier krijgt de A-pony ook snachts iets minder ruwvoer omdat ze overdag goed door kaant
ze gaan hier smorgens naar buiten en savonds laat(23.00) naar binnen
Morhwen schreef:De baal hooi is alleen de ochtendportie, bij het op stal gaan krijgen ze opnieuw hooi aangeboden.
Morhwen schreef:De baal hooi is alleen de ochtendportie, bij het op stal gaan krijgen ze opnieuw hooi aangeboden.
Even voor de hooinetten gebruikers. Hoe en waar hebben jullie die bevestigd? Ik zat te denken om er 1 in elke stal te hangen, maar hoe zorg ik ervoor dat dit tinker-proof is dus dat het niet van de kant getrokken kan worden en dat er geen benen in kunnen komen te hangen?
silverkyra schreef:Heb je al gedacht aan aardstralen (wateraders)? Bij ons was er ook 1 stal waar het altijd misging met het dier dat erin stond.
Er is toen een man met een wichelroede gekomen en die heeft koperen ringen opgehangen. Ik moet het afkloppen, maar tot nu toe gaat het goed.
Het is wel vaag, maar als je ten einde raad bent...