zet ze dan op het land.. of ga ze longeren...
Ik zou zeker voor een longeerbak kiezen,
omdat ik mijn paard daaglijks longeer en ik en mijn paard hier ook veel plezier aan beleven
en een goede band mee ontwikkellen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Gentlegiant schreef:Grace en hoe denk je dat ze dat op grote stallen realiseren?
Als je een paar paarden hebt is het goed te doen allemaal longeren etc
Heb je er een hoop meer gaat dat niet altijd lukken
In de stapmolen kun je conditie nog enigsinds op peil houden stap en draf programma
Ik wens je succes als je +20 paarden hebt waarvan meer dan de helft gereden moet worden minimaal 4 keer in de week liefst meer
Dan kun je ze iig al in de molen uit laten stappen en rustig op adem laten komen dat kun je in de wei niet en longeren duurt met zolang als erop zitten
Rijden paard afzadelen wollendeken op en in de molen paard wat je gaat rijden uit de molen halen zadel erop hoofdstel om zorgen dat hij van te voren gepoetst is scheeld je Al weer 10 min losstappen
Dan 5 min oppakkend stappen en dan aan de slag
Klaar met rijden zadel af hoofdstel af wollen dek erop en in de molen lekker laten stappen
Wij stappen ohz tot ze op adem zijn zijn ze bezweet is dat met een half uurtje molen op gelost
westerntink schreef:lucifertje schreef:Stapmolen. Longeren kan je ook in de binnenbakIn de stapmolen kan die dan lekker uitstappen na een training.
jip en instappen voor een training erg makkelijk bij veel paarden trainen