Manen trekken of knippen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:06

ik trek de manen altijd, dn lijkt het er natuurlijker uit, als ze echt veel te lang zijn knip ik eerst en trek dan een beetje tot het een rechte mijn is :)

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:08

Knippen maar ik zie mijn paard dan ook liefst als skinhead. Zie mijn profiel.

Maar ff zonder dollen: bij de meeste paarden met dunne hangende manen is het getrokken toch mooier. Als je gaat knippen in hangende manen en het wordt bewogen dan heb je allemaal lelijke hoeken in plaats van een rechte lijn.
Een brede rechtopstaande manenkam mag van mij daarentegen dan ook echt kaarsrecht geknipt worden.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:11

Mij is ooit verteld, dat wanneer je de manen knipt, ze inderdaad voller doorgroeien. Als je paard dus iele manen heeft, is knipper beter. Als je paard een dikke bos manen heeft is trekken of zo'n 'scheermesje' (dan hoef je dus niet pluk voor pluk te doen, maar gaat het een stuk sneller!) makkelijker. Als je knipt krijg je namelijk altijd een 'onnatuurlijk' rechte lijn, met trekken heb je dit zelf meer in de hand.

santana67

Re: Manen trekken of knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:19

Stefanie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:18

Bij mijn ene paard trek ik ze, maar bij mijn andere niet die kan daar niet zo tegen dus daar knip ik ze van! :D

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:21

ik trek altijd vind ik natuurlijker en mooier.
knippen word allemaal zo recht.