paard staat vanaf vandaag alleen! wat te doen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:10

raar een leermoment , dat zo tegen de natuur van een paard in is .
ik zou dus wel voor een maand voor een vriendje zorgen , althans proberen .
Hij leert niks , hij berust alleen .

MarliesV

Re: paard staat vanaf vandaag alleen! wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 17:15

Ik zou me er niet druk om maken. Mijn merrie heeft ook een maandje alleen gestaan op de winterstalling.

Natuurlijk is een paard een kudde dier maar ik ben er wel van overtuigd dat ze beter een maand alleen buiten op de weide kunnen dan een maand met andere paarden bv alleen op stal.

Als het niet voor langere tijd is zou ik het mooi zo laten en dan over een maand hem verhuizen. Ga er wat meer naar toe, lekker tutten en kroelen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:10

een paard is een groepsdier en geen solo dier!! mijn paardem kunnen nog geen minuut zonder elkaar. gister ging ik halverwege de wei longeren nou nog geen minuut houde hij het vol. hij ging hinniken,steigeren-bokken-enz. terwijl die dat nog nooit heeft gedaan. dus ja, als ik jou was dan zou ik zo snel mogelijk een andere pensionstalling regelen of een ander paard of pony. maar dat is mijn mening!!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:11

Paarden31 schreef:
Hooi Joyce,
Misschien kan je die schaap bij je fjordje zetten, dan is je paard in ieder geval niet alleen ;)!
Ik heb me paard met een geit laten staan ze werden dikke vriendjes van elkaar:D!

wij hebben onze pony ook wel eens tussen de schapen gezet, alleen die gingen aan d'r staart knagen :')
Deze pony vond t wel fijn tussen de schapen, al vonden wij het wel zonde van d'r staart..
maarjaa,, groeit wel weer aan!
een paard alleen laten staan moet je zeker niet doen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:21

Sjors493 schreef:
een paard is een groepsdier en geen solo dier!! mijn paardem kunnen nog geen minuut zonder elkaar. gister ging ik halverwege de wei longeren nou nog geen minuut houde hij het vol. hij ging hinniken,steigeren-bokken-enz. terwijl die dat nog nooit heeft gedaan. dus ja, als ik jou was dan zou ik zo snel mogelijk een andere pensionstalling regelen of een ander paard of pony. maar dat is mijn mening!!

om die reden is het dus fijn als je paard leert ook alleen te kunnen zijn ;)

zou wat zijn als alle paarden dat deden, dan kon ik nooit gaan buitenrijden of op wedstrijd.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 12:49

loulou schreef:
Sjors493 schreef:

om die reden is het dus fijn als je paard leert ook alleen te kunnen zijn ;)

zou wat zijn als alle paarden dat deden, dan kon ik nooit gaan buitenrijden of op wedstrijd.

Alleen zijn voor een paar uur kunnen die van ons ook wel , maar dan moet de 1 de ander niet zien weggaan , dan sluiten we 1 paardje altijd op , en inmiddels weten ze dat , het andere paardje weer terug komt en zijn ze rustig ,
van de zomer gaat 1 pony een week op ponykamp en dan zorg ik wel voor een paardje die hem vervangt in die week , een week stress vind ik veel te lang voor een paard , tis wel handig als het kan , maar ook zeer tegen een paard zijn natuur in ,je kan een paard niet leren alleen zijn , net zoals je een aap niet hoeft te leren klimmen .