@Aria_zz : ik gooi even een out-of-the-box denkertje in het midden... Waarom zand er in storten als dat met de stallen problemen gaat geven. Als je er bijvoorbeeld iets verende rubber matten in zou leggen dan kun je er in rijden én makkelijk stallen maken. Of een rubberen vloer er in laten spuiten (weet niet of die dik/verend genoeg gaat zijn). Het is misschien eenmalig duurder in aanschaf, maar daarna nooit geen gedoe meer.
In een bak van die afmeting kun je toch niet veel meer als wat loswerken, echt zwaar trainen is niet mogelijk en je zult waarschijnlijk ook geen uren achter elkaar rijden. Dus als de bodem iets verend is dan moet het goed kunnen.
Dat is toch meestal ook gewoon zand? Ik ben wel eens op een stal geweest waar ze een soort synthetische stukken gebruikten in de piste, maar dat is ook niet handig om in een stal te gebruiken.
Stelvio
Geplaatst: 08-02-11 21:31
Volgens mij worden er ook wel geheel rubberen vloeren voor gebruikt, maar ik heb er zelf geen ervaring mee. Je zou eens op internet bij verschillende leveranciers kunnen kijken.
loulou
Geplaatst: 08-02-11 21:54
denk je dat je de stallen regelmatig gaat gebruiken? als je echt alleen stallen wilt voor in geval van nood zou ik gewoon concoursboxen aanschaffen. die heb je ook zo opgezet als het nodig is.
Zal eens rondkijken of ik iets kan vinden Stelvio loulou, niet regelmatig idd, maar concourboxen hebben ook plaats nodig om te staan en dan staan ze gewoon weer in de weg natuurlijk
loulou
Geplaatst: 08-02-11 23:21
zijn gewoon 4 losse panelen die je tegen een muur kunt zetten, dus neemt niet meer of minder ruimte in dan een stal die je weg kunt draaien.
nee geen flauw idee. worden vaak op evenementen gebruikt, misschien daarom zelfs wel tweedehands aan te komen. waar mijn paard op pension heeft gestaan hadden ze ook 4 van die stallen. zij hebben ze een keer tweedehands op de kop kunnen tikken.
ik zou gewoon eens bedrijven bellen die ze verhuren. wie weet hebben ze er voor de verkoop of weten ze waar je ze kunt bestellen (en dus ook voor een prijs kunt informeren)
mm goed idee, zal eens rondkijken hier. Isschien kunnen we daar dan ook de tussen stukjes uithalen, dan kunnen ze toch nog neuzen enz. 2e hands is wel interessanter natuurlijk, nieuw kost dat direct een smak geld.