Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tessebes schreef:Ik denk dat de meningen hierover nogal verdeeld zullen zijn. Ik rij af en toe ook met Pelham, als dat nodig is. Je hebt een Pelham in gebroken en ongebroken versie. Het werkt scherper in door de hefboomwerking en de ketting. Je moet er wel mee om kunnen gaan, want bij verkeerd (lees: hard) gebruik, kun je zelfs de onderkaak breken. Als het buiten echt te gevaarlijk is op deze manier, dan raad ik je aan het een keer met de Pelham te proberen. Ik rij wel liever met 2 teugels eraan ipv met het pelhamriempje, zodat je niet continu de hefboom hoeft te gebruiken.
! Op aanraden van mijn instructrice, heb ik toen ook een tijdje buiten een Pelham gebruikt. Na een paar keer buiten met hem te zijn geweest, was ´ie er wel achter dat dát ding in z´n mond niet echt prettig was
!! Na een keer of 6, gedroeg ´ie zich weer volkomen netjes buiten en ik geloof dat ik hem een maand of 2 daarna, de pelham helemaal niet meer hoefde te gebruiken
!!Lisette schreef:Je hebt 2 ringen aan de pelham zitten onder voor de hefboomwerking en bij het bit zelf zoals een normaal bit. Ik heb dus aan de ring bij het bit in mijn geval stang de teugel zitten.