Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
meggiemeg schreef:Maristj met vlas heb je minder mestopslag dat klopt. Ik heb het niet voor het kiezen, de stal gebruikt vlas. Hiervoor jaren stro gehad. Zelf vind ik stro prettiger, paarden hebben wat te knabbelen als het hooi op is. Bij vlas is dat niet zo.
Brandweer schreef:Ik geef ook stro bij mijn vlas. Zorg wel dat het lekker stro is, dan eten ze het in de loop van dag gewoon op. Niet te veel geven, want als het stro urine begint op te nemen eten ze het neit meer en dan wordt het inderdaad een vieze bende.
Voor degene die vroeg waarmee je moest beginnen: Denk aan 4 tot 6 balen voor de eerste keer. Ik geef 1x in de 5-7 dagen een nieuwe baal. Sommige paarden laat ik na een week of 7 heel vies worden, dan gaat zeker de helft eruit en geef ik twee nieuwe balen (grote stallen zeker 4 x 4) en dan begint het hele riedeltje opnieuw. Maar bij anderen gaat het er nooit heklemaal uit. Dat ligt erg aan hoe schoon een paard is.
Ik vind vlas ideaal, maar zit ook nog wel te denken aan gehakseld stro. Misschien zou ik eens wat stallen moeten proberen. Maar wat zijn de voordelen tov vlas?
Shanna schreef:Ik haal met vlas ook elke dag de natte plekken weg. Werkt echt moet ik zeggen, en ik heb met 4 paarden elke dag maximaal 1 volle kruiwagen intotaal. Dus met poep en natte plekken van 4 stallen.