Staleigenaar is plots of vakantie, zonder te vertellen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:59

moelly schreef:
misschien even tijdelijk op een manege in de buurt stallen? is dat msschien een optie?

Ik ben wel benieuwd waarom je dit oppert. Het dier wordt toch verzorgd?

witteRaaf

Re: Staleigenaar is plots of vakantie, zonder te vertellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 23:03

In de buurt zomaar even gaan stallen is geen optie. Paard wordt inderdaad ondertussen goed verzorgd. Ik ga het sowieso aankaarten volgende week als ze terug zijn. Het zijn zo'n super lieve mensen.. maar dit is de zoveelste keer dat ik me erger aan de nochalantie dat ik zelf niet goed weet wat ik moet aanvangen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:04

Wij hebben als particulier hier zes jaar een paard op pension gehad. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om op vakantie te gaan zonder mijn pensionklant in te lichten, al had ik de verzorging goed geregeld. Er hing hier op stal ook altijd een telefoonlijst met haar nummer, nummers van hoefsmid, dierenarts, huisarts en de mobiele nummers van onze kinderen. Ook was er altijd een nummer van een vriend die in noodgevallen kon bijspringen.

En had ik iets te melden als ze er niet was en ik wilde niet storen, dan schreef ik een berichtje op het memobord. Andersom precies zo. Was erg prettig!

Bjarnny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:41

missnynke schreef:
op vakantie kan ook zeggen dat hij in de bak zit, of met psychische problemen is opgenomen?

Dat kan, maar het gaat om man+vrouw denk ik?

ik vind het wel erg slordig ja, ze hadden het je gewoon moeten laten weten, dan wist jij ook waar je aan toe was!

Osianaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:01

Als de paarden nu goed worden verzorgt, en je telefoonnummer gewoon duidelijk zicht baar is ergens is er toch niet zon probleem? ;)

Mir_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:42

Ik zou het zeker zelf ook wel erg vreemd vinden. Het is apart dat ze niet even laten weten dat ze weg gaan. Ik zou ook zeker na afloop aan ze vragen waarom ze het niet even hebben gemeld. Wel blij toe dat je paardje uitstekend wordt verzorgt!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 14:48

Vreemde gang van zaken!
Ik zou er in iedergeval voor zorgen dat deze meneer jouw telefoonnummer krijgt en dat ie weet dat ie jou meot bellen, mocht er wat met je paard zijn. Voor de rest tja, wat doe je er aan?
Als de staleigenaren terug komen, hartig gesprekje?
In de tussentijd wordt je paard wel verzorgt, alleen geen toezicht.. tja niets aan te doen!

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:32

als wij als eigenaars op vakantie gingen zorgde we altijd dat een van de pension klanten het van ons overnam tijdens deze vakantie periode. ook zorgen we dat de buren bij ons bereikbaar zijn voor de pension klanten. mocht er iets zijn dan kunnen ze die hulp altijd daar inschakelen.ook zijn de telefoon nummers altijd aanwezig op stal. wij zorgden dus dat de paarden goed verzorgd achter bleven tijdens onze afwezigheid

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:38

ik vindt het niet helemaal normaal..

Wellis waar wordt je paard wel goed verzorgt, maar het is handig om even te melden..

Bij ons wordt altijd gemeld dat ze weggaan en wie er voor de paarden zorgt....

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 09:04

en wat was uiteindelijk de verklaring?

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 14:45

ja ben ook benieuwd :j

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:41

Ben het wel eens met Dune. Waarom zouden die mensen je verantwoording schuldig zijn? Paard wordt goed verzorgd, dus je hebt geen enkele reden om ze ter verantwoording te roepen. Een 'hartig gesprekje' is al helemaal niet op zn plaats. Dit is voor deze mensen hobby anders moet je je paard stallen op een prof. pensionstal of wat voor jezelf kopen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 01:31

aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant, de dochter is gewoon thuis . dus is er eingelijk niets zorgelijks wat betreft toezicht of wat dan ook aan de hand ... ja tis fijn om te weten, maar het is niet dat iedereen van de eigenaars weg is (dochter is aanwezig)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:03

Als de dochter gewoon thuis is, is er toch niks aan de hand. Wij zijn zo vaak een weekend of vakantie weg geweest. De zorg voor de paarden werd gewoon door onze zoon voortgezet.