Aah wat moeilijk, zoveel verschillende meningen erover. En voor hoefbevangen enz maakte ik me ook al zorgen, maar het is ook weer niet dat ze nooit gras eten en het lijkt me juist zo heerlijk voor ze als ze eens lekker op de wei kunnen. Maar na al deze reacties te horen, ga ik toch maar even op zoek naar een bak/paddock in de buurt waar ze misschien dat weekje in mogen staan, en dan maar gewoon uurtje/ paar uurtjes laten grazen. Ik hoop dat het lukt. Dankjewel in ieder geval voor alle tips!
Hoefbevangen worden ze niet in één dag. De eerste dag zie je sproeipoep. Als je dat ziet, dan weet je dat je ze minder lang op de wei moet zetten. Maar echt hoor, hoefbevangen zijn ze echt niet zo maar. Dat zie je aankomen. Dat weet ik zeker, want dat heb ik hier gezien met een Hackney. Dat zie je op dagen afstand aankomen. deze was niet van mij. Dus ik heb wel gewaarschuwd, maar meer konden we niet doen.
Waratje
Geplaatst: 07-02-11 23:56
idefix4 schreef:
Hoefbevangen worden ze niet in één dag.
Klopt, soms hebben ze er maar een paar uur voor nodig. Geloof me, het kan wel heel snel gaan met hoefbevangenheid bij een gevoelig paard. Onderschat het niet.