trailervraagje...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-03 17:17

het word nog moeilijk... maarre ga maar van de week bij bktrailers kijken, zo ver is dat ook niet voor mij... Hoeveel kost de hotra elegance?

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 17:22

Ik zou gaan voor de Ifor Wiliams een super ding en je kan er voor uit eruit mijn paard laadt echt super en nog een voordeel weinig onderhoud

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:08

Hoi,

wij hebben een bktrailer, echt hele fijne trailer, maar als we niet op een paar centen hoefden te kijken was het toch echt een ifor williams trailer geworden. zoals een hoop andere al zeiden
gr. cissie

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-03 18:21

Ik heb ook de Hotra elegance.
Alleen heb ik hem bij van Hooff in Drunen gehaald.
Ik ben er ook meer dan tevreden over. Het fijne is dat ie zo breed is(1m40) en de hoogte binnen is ook ruim (2m30)
De wegligging is ook prima.
Verder vind ik hem ook nog eens mooi om te zien..
Ik heb er trouwens 4250 euro voor betaald.

http://www.vanhooffaanhangwagens.nl

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-03 11:04

thoroughbred schreef:
Ik heb ook de Hotra elegance.
Alleen heb ik hem bij van Hooff in Drunen gehaald.
Ik ben er ook meer dan tevreden over. Het fijne is dat ie zo breed is(1m40) en de hoogte binnen is ook ruim (2m30)
De wegligging is ook prima.
Verder vind ik hem ook nog eens mooi om te zien..
Ik heb er trouwens 4250 euro voor betaald.

http://www.vanhooffaanhangwagens.nl

heb jij er een met of zonder zadelkamer?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:40

he, dat is goedkoper dan bij BK! Daar is 'ie 4785,- (excl zadelkamer ad 575,-).

Limo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 11:59

Wij hebben zelf ook een ifor williams. Een heel groot voordeel van deze trailer, buiten het voor uitladen, is de aluminium bodem. Alle andere bodems gaan vroeg of laat toch doorrotten. Consequentie nieuwe bodem waardoor een iets goedkopere trailer op langere termijn toch duurder kan zijn.

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 12:58

Sophie-kurk, ik heb er geen zadelkamer bij.
Ik ben ook bij bk trailers geweest,hij had mij een speciale prijs gemaakt van 4350 euro.
Maar omdat Van hooff voor mij wat dichter in de buurt ligt en hem meteen kon leveren ben ik daarheen gegaan.
Ook had van hooff beter materiaal op de laadklep(vind ik zelf)

Gaitkeeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:09

Als je voor degelijkheid en duurzaamheid gaat moet je denk ik niet een hotra kopen. (sla me niet ! Schijnheilig )
Je zou eens onder de trailers moeten kijken hoeveel balken eronder lopen (belangrijk) en er eens in gaan staan met de klep open en de stangen los en eens met je armen gestrekt de wanden proberen weg te duwen. Daarmee merk je al gauw wat sterkere trailers zijn en wat niet.
En de klep iets scheef te leggen en dan eens te kijken hoe hij buigt of niet als je erop gaat staan (een hobbel zit er gauw in het gras).
Als je niet voor degelijkheid en duurzaamheid gaat is een hotra misschien wel interessant. Een redelijke prijs en keuze in luxe.
Degelijk zijn naar mijn idee bijv. de impex trailers (erg degelijk zelfs, je kan dat ook bijv. zien aan steunen van de klep die tot de lijst doorlopen...pure degelijkheid) en de böckmann. Ook zijn deze trailers over het algemeen iets hoger dan sommige andere merken wat voor sommige paarden prettiger is. Het is allemaal een kwestie van voorkeur.....

thoroughbred

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 16:31

tsja,ik ben bijna een jaar bezig geweest om een trailer te vinden die kwalitatief goed is. een bv atec kon ik al kopen vanaf 3300 euro.
maar omdat(zoals 2 dealers mij vertelden) het hout van minder kwaliteit zou zijn en het hout van de bodem ook niet zo sterk zou zijn viel deze van af voor mij.

Ik denk dat elk merk z n voor- en nadelen heeft.
Wat betreft de boden van de Hotra,Ik weet dat hij 3 cm van de wanden afligt, en daar extra is verankerd/verstevigd(zoals mij is verteld) als je een nieuwe bodem er zou moeten zetten hoeven ze de trailer niet uit elkaar te halen,of een nieuwe bodem over de oude maken.
maarja..of dit nu zo n sterk punt is...
Over de laadklep...ik vind hem heel erg stabiel en stevig. Een kennis heeft een buckman single gekocht(heb ik ook over getwijfeld),die was goedkoper dan de Hotra Elegance,maar ik kan niet zeggen dat hij steviger is..terwijl het over t algemeen toch een goed merk is.
maar..ik geloof niet dat ze in deze tijd 'slechte' trailers maken. of je nou een atec of een buckman of wathever hebt. ze zijn allemaal wel degelijk.

en eh..de prijs..ik vind 9400 gulden niet goedekoop.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 22:32

Ik heb een Weijer en ben er erg tevreden over. Mijn volgende trailer wil ik alleen wel met zadelkamer, dat heb ik nu niet.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:28

Alleen het nadeel van een alu bodem dat als je een onrustig paard heb de boel heel gehoorig is ik heb de mijne al een jaar of vier vijf en heb dus nog een hard houten bodem maar ik ben er echt super tevreden mee
Em heb je er al een gekocht of een besliut genomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:44

Wij hebben momenteel de 505 van Ifor Williams maar hebben een 510 in bestelling omdat we dan wat meer ruimte hebben.
Dat wordt onze 3e Ifor Williams, ze bevallen dus goed Haha!
Ifor Williams , dit zijn de modellen.
En hier hebben we ze gekocht: www.jozua-aanhangwagens.nl
We hebben er trouwens een losse zadelkamer/kast op wieltjes in die speciaal voor deze trailers zijn gemaakt, de Tack Pack.
Afbeelding
De nieuwe trailer, hopelijk is hij er eind september.