huren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 09:52

Ik zou het doen.
Je heb er verder geen kosten bij en je kunt mooi bekijken of je later wel een eigen paard wilt.
Mijn stallings kosten liggen veel hoger dan de kosten die jij moet betalen.
Daar komt nog eens bij dat ik zelf de hoefsmid ect. moet betalen.
Je zou ergens anders kunnen kijken voor een goedkopere pony maar dan moet je wel snel zijn denk ik.
Ben jij op je gemak opzoek naar een goedkoper alternatief en huurt een ander jouw pony.
Dan heb je niets.
En je kan het toch een maandje aan kijken.
Vind je het te duur of vindt je het vervelend dat andere ook nog op die pony rijden dan kun je onder tussen opzoek naar iets anders en na die maand opzeggen.

Pak je kans zou ik zeggen!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-03 13:02

ik zou het ook doen hoor !! het is een goede mogelijkheid om te kijken of je een eigen paard kan opbrengen en verder heb je geen risico´s ! ideaal toch !? ik heb zelf een paard en betaal 280 euro per maand inclusief uitmesten eten stapmolen en 1x in de week les. heel veel plezier in ieder geval !!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:08

Ik heb het daar ook eerst op de manege gedaan. Ik mocht dan ook bij de ponyclub en wedstrijden rijden maar die kosten waren wel voor onszelf. Ik mocht op buitenrit e.d. Hoefsmid moest je zelf betalen en dierenartskosten ook een deel (weet niet zeker hoeveel precies).

Nadeel vind ik op de manege de tijden wanneer je kan rijden.
Haast geen weiland

220 euro vind ik best veel, maar als je geen eigen paard kan betalen is een half jaar huren wel een oplossing.

Ik zou zelf geen paard meer huren als ik kon kiezen, ik zou een half jaartje sparen en dan ergens goedkoop het paard neerzetten. Ik kom gemiddeld op kosten voor 2 paarden hè (1 daarvan drachtig) alles incl. dierenartskosten en hoefsmid en spullen zomers: 150 euro en in de winter zo'n 200 euro (dure dierenartskosten, eventueel nieuw zadel en andere hele dure uitgaven achterwege). Voor de dure uitgaven heb ik een rekening achter de hand.
En dan heb ik 24p/u weide, eventueel inloopstal, longeerbak, buitenbak, gratis trailer lenen, altijd toezicht op mijn paarden en als er iets is kijkt de eigenaar altijd en hij is niet beroerd om ergens mee te helpen.
En ik mag gratis in de grote buitenbak van de buurman rijden.

Tja je hebt hier in de buurt ook goedkopere stalling als je toch een eigen paard of pony zou overwegen.

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 16:54

hallo nicolina,

Als ik de berichten zo lees heb je dus besloten om de verzorgpony waar je alles mee mocht doen en alleen over kan beschikken, voor 60 euro in de maand niet te nemen

Je was bij mij voor je op vakantie ging en zei dat je na je vaknatie terug zou komen en dat je op Gudrun ging rijden.

In jou vakantie heb ik twee andere meisjes gehad die ook wel wilde maar ik heb dus nee gezegd want ik had jou tenslotte al

Je had me wel even kunnen bellen of een PB kunnen sturen dat het niet doorging toch?

Ik wens je verder veel geluk met zoeken en hopelijk tref je binnenkort jouw droompony

nicolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 20:57

echt sorry ik wou het doen maar ik was zo verdrietig dat het niet mocht echt waar ik huil elke nacht daarom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:10

duur!! Kan je een eigen paard voor stallen, dus even doorsparen en je heb een eigen paard wat van jezelf is en betaal je dat aan stalling!

Tuurlijk is het wel een proef of een eigen paard echt wat voor je is..

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:57

geeft niet je vindt wel weer iets.
maar de volgende keer als je iets niet doet dan even die mensen bellen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 22:00

boeflover"]
[quote="MiZzLoVe schreef:
Ik vind het wel duur, ik zou dan liever een paard gaan bijrijden een paar keer in de week.
Betaal je lang niet zo veel, en als je het treft leer je er meer, dan van een manege paard. 220 euro, zo veel ben ik gemiddeld per maand nog niet eens kwijt! ( Ik rijd dan ook niet op mijn pony, en heb niet de faciliteiten als de manege, maar toch.)

sorry even offtopic: ik rijd op de manege op een van de makkelijkste beginnerspony die er is, loopt ook wel eens mee in de gehandicaptenlessen. maar... ik rij L (ondeling) op hem en we zijn M oefeningen aan het leren, een ander ventje rijd op rocky in de springles en daar is hij ook hartstikke goed in. als je een pony als boef zou huren zou je veel meer van rocky leren, meestal zijn de paarden/pony's die te huur zijn geen Grandprix paarden maar gewone recreatiepaarden. op de manege waar ik heb leren rijden hadden ze alleen maar goede pony's, de pony waar iedereen op leerde rijden was Z geweest, mijn lieveling was M geweest en kon ook super hoog springen, dus dat waren ook geen pony's waar je niks van kon leren. het is dus niet al per definitie dat je van een manegepaard alleen stap, draf en galop kan leren en van een eigen paard veel meer..
[/quote]

Zo bedoelde ik het ook niet Boeflover, maar manege pony's zijn over het algemeen vrij makkelijk. Toen ik mijn eerste verzorgpaard kreeg, begon ik pas echt te leren. Een pony dingen aanleren, dingen leren als ziektes, en wat je dan allemaal moet doen. Je moet dan meestal zelf een oplossing zoeken. En met rijden, daar ging ik opeens andere tegen aan kijken. ( Ik leerde een pony met 'kneepjes' aan de teugel lopen ) En ik dacht het moet toch anders kunnen, zo keek ik veel verder, dan om alles aan te nemen.

Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend. Zullen we het er bij houden dat ik er ontzettend van opkeek, toen ik een verzorgpony kreeg, en alles zelf moest doen. Laat staat toen ik April kocht. ( Niet de makkelijkste.) Haha!

Relliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 21:47

Het is wel leuk om te leren omgaan emt een "eigen" pony.
Je kan ook een lease paard nemen ofzo.
Dan mag je denk ik wel wat meer.
Maar moet je weer wel zelf de hoefsmid enzo betalen.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 22:11

220 Euro is wel erg veel hoor. Bij ons worden paarden verhuurd voor zo'n 50 Euro. En dan kan je ook gewoon rijden, buitenritten, etc. Zo vaak je wilt. Tja,je kan het doen, het is natuurlijk wel erg leuk. Maar kijk ook eens verder, misschien vind je ook wat goedkopers.