3-jarige andalusier, 12.500 euro????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 14:41

Samsam schreef:
Zijn merries dan duurder dan Hengsten??

Een goede Apta merrie (goedgekeurde merrie) kost vaak net zoveel als een goede Apto hengst (goedgekeurde hengst)

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:18

De Koning werkt als volgt: hij neemt koetsen mee naar Spanje (of Polen/ Duistland, ...) en ruilt ze ginder in tegen paarden. Vaak staan er goeie paarden tussen, maar je moet gewoon heel erg uitkijken. De Anda's komen wel degelijk uit Spanje. Moreno kwam er ook vandaan (zie profiel), hij was dus NIET gezond.

Ik weet niet of merries duurder zijn dan hengsten, feit is dat je ze hier in België minder vaak te koop ziet staan. Maar een merrie waar je leuke veulens uit kan fokken, zal al snel in de richitng gaan wat ze voor dit paard vragen. Ik zou het er wel niet aan geven. Dat is eerder een prijs die ik zou geven aan een volledig geschoold paard. Ongeschoolde of jonge paarden moeten imo onder de 10000 EUR te verkrijgen zijn, tenzij je fokambities hebt natuurlijk, of tenzij ze bruin zijn en supergangen hebben. Maar dat moet je zelf weten!! Ik heb wel eens een PRE-veulen te koop zien staan voor 25.000 EUR... Gekke mensen....

Mijn Licor komt van Spanje, via de eerder vermelde site www.andalusier.com
Die Mango is een rotbeest, moet je zelfs niet over denken. Vragen ze ook wat te veel voor. Caramelo is ook te duur vind ik. Die oudere schimmelhengsten zijn zeker de moeite. Maar Campeon is ook overvraagd.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:20

shasta"]
[quote="Samsam schreef:
Zijn merries dan duurder dan Hengsten??

Een goede Apta merrie (goedgekeurde merrie) kost vaak net zoveel als een goede Apto hengst (goedgekeurde hengst)
[/quote]

Er staan een aantal leuke, goedgekeurde, beleerde hengsten te koop voor 10.000, dan lijkt me de merrie te duur!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 16:21

Mij ook Samsam...

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:24

Volgens mij zijn Andelusische merries goedkoper dan hengsten. In Spanje gebruiken ze de merries puur voor de fok en dat is meestal ook wel aan ze af te zien. Vaak worden ze niet eens bereden oid..
Mij lijkt de prijs van de merrie wel erg aan de hoge kant. Maar er is toch ook een Andelusier fokkerij in Nederland? Waarom ga je daar niet eens kijken. Ik ben er voor mn studie een keer geweest en het waren echt ontzettend aardige mensen..

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:26

Het is niet omdat ze de merries niet gebruiken om mee te rijden, dat ze ook goedkoper zijn...

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:32

dat zeg ik toch ook niet??

XxSwEeTy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 17:45

was die merrie een Pura Raza Espaniole (PRE) dan?? die zijn volgens mij ook meer waard... maar ja die mooie barokke paardjes zijn zo verschrikkelijk duur!! ik wouyd at ik het geld had, mijn droom is altijd nog een andalusier hebben, lekker barokke!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:22

Sweety, eigenlijk is iedere Anda een PRE. Het is ontzettend verkeerd van ons dat wij deze paarden Andalusier noemen eigenlijk Haha!

Als deze merrie overigens een Cartujana is is de prijs zo heel gek nog niet, hoewel dat het er maar vanaf hangt wat je eigenlijk precies wilt Haha!

Ik vind het iig teveel en zou het er niet aan geven tenzij ik de lotto won Tong uitsteken
(maar dan ging ik ook meteen voor een Portugese Alter hengst of een Spaanse Cartujana Haha! )

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 18:27

Een fokmerrie met superbeweging en goed papier is het zeker waard. Waarom zou je dit bedrag wel voor een hengst en niet voor een goede fokmerrie neerleggen? In Spanje worden de merries misschien niet bereden maar in Nederland is een andere mentaliteit.