suze_ schreef:Ligt er aan wat je onder voor de heb verstaat.
je kan ermee bedoelen dat je enkel een paard hebt om te kunnen zeggen ik heb een paard en er verder nooit wat mee doet. Zou ik zonde van het geld vinden, maar zolang het paard een goed leven heeft (veel buiten, sociaal contact, controle, verzorging etc.) zal het paard het aan zijn bips roesten.
je kan er ook mee bedoelen dat je een paard hebt voor je eigen plezier.
En ik denk zo dat 99,9% van de mensen een paard hebben vanuit egoïstische redenen.
Omdat je graag rijdt/ment etc. of omdat je graag verzorgt/wandelt etc. Als je er niks aan vindt, zal je geen paard kopen of het verkopen zodra het plezier weg is.
En ook hiervoor geldt dat zolang het paard een goed leven heeft (veel buiten, sociaal contact, controle, verzorging etc.) dat het het paard aan zijn bips zal roesten waarom hij eigenlijk van jou is.
Dit bedoel ik dus ja. Ik heb het dus echt over mensen die er zelf niks mee doen en elk moment dat ze het paard moeten verzorgen als teveel ervaren. Ik heb het nooit over rijden gehad, mijn paard rij ik ook niet elke dag maar die staat zoiezo lekker buiten de hele dag.
Ik bedoel dus de mensen die een paard hebben zodat ze kunnen zeggen dat ze een paard hebben, zelf amper brood op de plank hebben en het paard krijgt alleen maar brood(want dit is lekker goedkoop) als de dierenarts erbij moet komen, gebeurt dat met heel veel moeite.
Oftewel, ze kunnen zeggen dat ze er 1 hebben, maar kijken er niet naar om qua verzorging.
Sorry voor de slechte uitleg, maar denk dat ik toch al beetje zat te slapen toen ik dit schreef.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 01-02-11 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt