Verharen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Auroraluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:01

Mijn pony verhaart ook al enorm. Ik gebruik de Furminator, eventueel een poetsblokje en een harde borstel, voor en na het rijden. Het verharen houdt vanzelf op en dan heeft hij weer zijn strakke zomervachtje !

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:23

K_H schreef:
Ja hoor, heb er ook al een gezien die een dikke wintervacht heeft en al begint te verharen. Is inderdaad wat vroeg, aangezien het nog vriest :) maar deze stond wel op stal

Paarden verahern op de lengte van de dagen. Dus hoe langer licht hoe minder haar. Worden de dagen weer korter dan krijgen ze een wintervacht.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:30

Mijn noordzweedje is al even bezig met verharen...mijn fries begint nu een heel klein beetje.

Stalen rond roskam (idd dan een rond zweetmes) is echt ideaal samen met de furminator.
Alleen kun je wel blijven poetsen...de haren blijven komen.
Het is gewoon een kwestie van tijd...dan maar wat losse haren op zijn lichaam

JoyceLa

Re: Verharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:31

Elke dag beetje zonnebloem olie door zijn eten. Dan verhaard je paard het snelst en is ie er het snelst vanaf ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:31

Ik heb mijn Furminator ook weer van stal gehaald :)

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:34

GamblersCup schreef:
Ik raad ook de furminator aan, heb er net nog eentje bij besteld voor mijn vriendin die de stal runt. Die steelt steeds de mijne :D
Onze twee tinkers zijn ook al volop aan het verharen, mijn Fries tot mijn verbazing nog niet. Misschien zag die de volgende vriesperiode aankomen. :+

Vandaar de naam Fries, de Fjord van mijn schone zuster haart al, mijn Fries die denkt er niet over!!!
Furminator, wist niet wat het was!!! Wat een geweldig ding is het!!!

Jaydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 10:54

Zo'n zwart poetsblok en een zweetmes doen wonderen!
En inderdaad lekker laten rollen dan komen de haren ook wel los, en daarna moet je dan toch weer een half uur poetsen, dus dubbelop ! :D

Mousetimor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 13:47

ik gebruik altijd zo'n blokje vind dat het beste werken.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:07

Lekker met je vingers rossen werkt ook prima. :) Yngvar vind ook dat het hoog tijd voor zomer word, als hij geplukt is lijkt het net alsof er een zeer plaatselijke sneeuwbui is geweest. :P

Marinka90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:16

Mijn fries is sinds gisteren wel gaan verharen, hopelijk een voorteken van lekker weer ;P
Ik zit ook voor een furminator te kijken dat lijkt me toch wel ideaal, al zijn er zat andere opties natuurlijk die het werk ook doen, dit gaat volgens mij toch wel wat sneller.

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 11:35

Ik ga me ook een furminator aanschaffen.
Je hoort er zo veel goede berichten over. Regelmatig borstelen.

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:59

Die furminator is helemaal geweldig! Elke dag zie ik weer als een berg tegen het borstelen op, omdat ik weet dat ik niet wil stoppen voordat er geen haar meer vanaf komt en voor ik er erg in heb ben ik een uur bezig... met zo'n rottig poetsblok die ik na elk gebruik kleiner zie worden (heb er afgelopen maand 3 versleten). Nou zag ik vanavond een meisje bij ons op stal met zo'n rare borstel en mocht m even van haar lenen, heb er gelijk via marktplaats 1 besteld! 25 Euro. Succes ermee!

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:02

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:01

ruberen poetshandschoen werkt ook goed bij mij dan :)

Qazplm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:14

Wij hebben een furminator voor onze blonde lab. Kan je die ook voor je paard gebruiken of moet ik daar een speciale voor aanschaffen? Mijn paard is ook gigantisch aan het verharen!

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:14

Mijn paard verhaart ook enorm kun je niets aan doen gewoon poetsen en poetsen ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:18

Caroline_7 schreef:
Wij hebben een furminator voor onze blonde lab. Kan je die ook voor je paard gebruiken of moet ik daar een speciale voor aanschaffen? Mijn paard is ook gigantisch aan het verharen!

Ja hoor dat kan prima, je bent alleen iets langer bezig als je een groot paard hebt :D

belrai1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:23

probeer het eens met een zweetmes als je de gekartelde kant gebruikt komen alle lossen haren mee dat scheelt een hoop poetsen want verharen kan je niks tegen doen lente komt eraan en dan gaat dat vanzelf

Qazplm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:31

DubbelDun schreef:
Caroline_7 schreef:

Ja hoor dat kan prima, je bent alleen iets langer bezig als je een groot paard hebt :D

gelukkig maar! ik vind ze reteduur! Maar werkt bij onze hond wel erg goed!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 12:48

Ligt er aan waar je ze koopt ;)

mino1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:34

Op e-bay.de scheelt enorm. :D

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:38

Volgende winter een dikkere deken over doen :D!

Ik heb die van mij vrij vroeg een 300 grams over gegooit, en NEE ze had het er niet te warm onder.. zweette niet o.i.d ;)

Die van mij heeft nog zo'n beetje haar zomervacht nog, natuurlijk wel ietsje dikker.. maar niet echt dat het een teddybeer is:D!
Ze haart nu dus ook amper uit :D!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:38

Die van ons verharen ook al heel erg.
Ik laat ze dagelijks even lopen zonder deken, flink poetsen wassen helpt ook goed.
Als ze echt tegen de zomervacht aan zitten krijgen ze een vitamine stoot en wormkur binnen no time zijn ze door de haren

belrai1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 20:02

Marisjuuuuuh schreef:
Volgende winter een dikkere deken over doen :D!

Ik heb die van mij vrij vroeg een 300 grams over gegooit, en NEE ze had het er niet te warm onder.. zweette niet o.i.d ;)

Die van mij heeft nog zo'n beetje haar zomervacht nog, natuurlijk wel ietsje dikker.. maar niet echt dat het een teddybeer is:D!
Ze haart nu dus ook amper uit :D!

helaas geld dat niet voor alle paarden die van mij krijgen ook vroeg een deken op ed. maar een daarvan krijgt toch een enorme vacht ondanks die deken dus dat wil niet altijd helpen :D

dorientje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:48

[/quote]
Ja hoor dat kan prima, je bent alleen iets langer bezig als je een groot paard hebt :D[/quote]

gelukkig maar! ik vind ze reteduur! Maar werkt bij onze hond wel erg goed![/quote]

25 euro op marktplaats (nieuw)