zelf zou ik sneller kiezen voor elke week/twee weken de staart eens goed uitpluizen. mocht je dat niet willen doen zou ik inderdaad antiklit en een borstel gebruiken, anders heeft je paard straks geen staart meer over
siqojaskatje
Geplaatst: 05-02-11 21:29
Licht er een beetje aan hoe dik de staart is. Mijn paard heeft een hele dikke staart, dus kam ik hem wel elke dag. Een paard bij ons op stal heeft gewoon haast geen staart, zo dun Dus die wordt ook nooit geborstel.
ALs je de staart regelmatig met anti klit inspuit en met een zachte borstel uitkamt is er niks aan de hand hoor.
3uitenbeen
Geplaatst: 07-02-11 20:04
Uitpluizen en verder met rust laten is het beste om een dikke staart te behouden, het stro dat blijft hangen gewoon met je handen eruit halen en alleen borstelen na een wasbeurt met daarna conditioner of veel anti-klit.
van wie mag je de staart niet borstelen. tuurlijk breken de manen mss af als je het borstelt! gebruik anders een goeie antiklit! een vriendin van mij doet het eens in de 3 maanden en ik doe het elke week! maar zien geen verschil
LoveKuss14
Geplaatst: 07-02-11 21:55
Onderaan beginnen en dan naar boven. Maar ik had zelf ook een vraag. Wat moet je doen als er veel en vaak poep blijft hangen in de staart? Is dt te voorkomen want het is soms nogal ranzig. Xx
Op de manege stonden we het niet toe dat de staarten van de pony's geborsteld werden, de pony's hielden geen staart over, maar ja, als het ene kind klaar was met poetsen, kwam de volgende, dus die staarten werden op een woensdag of zaterdag een keertje of tig gekamd/geborsteld.
Ik borstel de staart van mijn pony wel met enige regelmaat, maar dat is dan als nog niet vaker dan 1x per week, en alleen als er genoeg antiklit (cowboymagic) inzit, nooit zomaar uit het niets.
Ik doe het ook iedere week/ om de week Gewoon met een borstel en voorzichtig onder aan beginnen. Ben dan wel lang bezig maar resultaat is er zeker!
quater
Geplaatst: 16-02-11 12:16
antiklit doe ik er in en dan haar voor haar ontklitten. Soms doe ik ook na antiklit wel met een borstel uitkammen maar niet te vaak!
Demi_Donna
Geplaatst: 01-07-11 12:51
Hallo weet iemand ook hoe je een erge dunnen staart kan behandelen zodat die wat voller lijk. Ik pluis het nu eens in de week uit met me vingers. Is er ook een echt goeie antiklit die het vol maakt en niet vet?
Mag wel, maar hoe vaker je kamt, hoe dunner de staart wordt. Uitpluizen is beter. En vooral niet te vaak aan komen, dan breken de haren niet. Antiklit is oppassen geblazen. Daar willen de haren nog wel eens sneller van breken.
heidi1973
Geplaatst: 02-07-11 17:20
ik borstel de staart van mijn paard (en bij alle paarden die ik in de 25 jaar dat ik paarden heb gehad) dagelijk de staart borstelen en er is nooit een staart dunner van geworden juist door dat je elke dag borstelt klik het ook lang zo erg niet en komen er ook niet veel haren uit ik gebruik wel altijd baby olie in staart en manen dan heb je weinig klitten en staart en manen worden mooi zacht
Ik doe dit zelf 1x per 2 weken ongeveer. Ik heb gewoon een haarborstel ervoor En mijn paard krijgt haar staart steeds voller.
Maaikee43
Geplaatst: 03-07-11 22:50
Ik heb een goede borstel en kam zijn staart ook en daarvoor was ik zijn staart nauwkeurig met spray van 60 euro waardoor het klitvrij is en het glanst echt super! Weet alleen niet hoe de spray heet Zijn staart is nu veel voller!
Makkie97
Geplaatst: 17-07-11 15:37
Even over antiklit, wat vinden jullie fijner: spray of gel? En wat gaat langer mee?
Alvast bedankt
_Dune_
Geplaatst: 17-07-11 15:51
Ik heb gel van Cowboy magic. Ik doe nu al ruim 3 jaar met die fles.
Ik kam de staart van mijn paard elke dag. er komen af en toe een paar haren mee, maar geen bergen met haar. ik spray er elke dag antiklit in en zo af en toe was ik hem eens met shampoo en daarna cremespoeling blijft de staart zacht en doorkambaar van.
Lauraaxx
Geplaatst: 20-07-11 22:08
Je kan de staart van je pony gewoon borstelen als je maar voorzichtig doet! Als er erge klitten in zitten spuit ik eerst wat klittenspray en ffies laten intrekken. Daarna gewoon met een harde borstel zachtjes door de haren gaan.
Inspuiten met Equistar (€ 10,50, overal te koop, ook bij Welkoop), even laten intrekken, dan pluk voor pluk, van beneden naar boven uitkammen met een grove paardenkam. Trek niet de kam door de haren, maar de haren door de kam! Zo trek je klitten niet vast. Je kunt hele strakke klitten met je vingers losmaken. In de plukken die je klaar hebt leg je een knoop, net zolang tot je de hele staart in één knoop hebt. Als de staart helemaal klitvrij is kun je hem bijhouden met een Oyster-borstel.