rubber tegels in de stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lorettu

Re: rubber tegels in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:52

Ik gebruik ook rubberen maten, echt véel beter!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:01

Ik heb rubber ringmatten, deze:
Afbeelding

Ik heb deze omdat zo de urine beter weg kan lopen, ik heb ook nog een afvoergat in het beton, deze ligt geheel vrij (hier ligt dus geen mat overheen).
Omdat mijn paard ijzers heeft en nogal snel al het stro aan de kant loopt en dus op het beton ligt en moeilijk omhoog komt met opstaan door glijdende ijzers op het beton heb ik besloten ze te gebruiken.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:04

Ook mijn paarden staan op matten. We hebben op stal van die matten met noppen aan de onderkant. Deze liggen op veerooster beton, met daaronder de gierkelder.
De paarden staan veel buiten en krijgen 's avonds wat stro om te knabbelen, maar verder staan ze alleen op de matten.
Maar ook zonder gierkelder kan je met die noppen er onder ook goed uit de voeten.
Ik ben erg blij, en volgens mij mijn paarden ook. Ze moesten in het begin wel even wennen, maar ze liggen er gewoon op en vervelen zich niet doordat er goed verspreid op de dag kuil en stro gegeven wordt.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:58

bajes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:01

blijf het topic even volgen ik wil een kleine mat, omdat mijn jaarling schrapt tijdens het eten en daar is mijn hoefsmid niet zo blij mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:03

Wij hebben rubberren matten in de stal liggen, aan het eind van de stal zit een 'goot' waar het pis in loopt (de matten zijn pis doorlatend) en daar zit een pompje op aangesloten waar je het pis uit het gootje pompt en in de mestbak gooit! als je een heel smerig paardje hebt op stal is dit ideaal!

Dubbelsprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 12:02

bajes schreef:
blijf het topic even volgen ik wil een kleine mat, omdat mijn jaarling schrapt tijdens het eten en daar is mijn hoefsmid niet zo blij mee...

Wij hebben ook zo'n schraper tijdens het eten:)
Als het alleen daarvoor is, dan kun je ook voor een kunststof stalmat van Jutta Hoser kiezen.
Voor €24,95 heb je zo'n mat van 1m bij 85 cm. Blijft goed liggen tijdens het schrapen!

Daffie9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:43