Sjors493 schreef:Urielle schreef:volgende keer kun je beter ff PBtje sturen, wekt wat minder ergernis op.
is een PB een Persoons Bericht?
ja een persoonlijk bericht, privemail

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
FlorisSam schreef:Over de vraag wat kippen er mee doen: die vinden het leuk om dat uitelkaar te "pluizen",onze kippen vreten af en toe ook paardenstront,kuil vinden ze ook heerlijk
Sjors493 schreef:is een PB een Persoons Bericht?
Urielle schreef:Hoeveel kippen moet je dan hebben? Wat richt die ene kip van de buren aan met een kruiwagen mest?
mhollander, I know, maar ik hoef me verder voor niemand te verantwoorden
Citaat:Meldt zich
Oke, nog een keer het verhaal:
Wij hebben (op het moment) 5 kippen. Die zitten in een ren van ca. 15x15 meter en hebben een leghok om in te schuilen en natuurlijk eitjes te leggen Onze paarden (2 volwassen Tinkers en 1 Shetlander) staan van oktober t/m april aan huis (van mei t/m september staan ze 24/7 buiten op ons zomerweiland) en in die periode wordt de mest uit de stal en uit de paddock/rijbak bij de kippen in de ren gedaan. De kippen halen alles uitelkaar waardoor het sneller verteerd. Wij wonen nu al ruim 6 jaar hier en het is nog steeds niet nodig geweest om de kippenren weer 'uit te mesten'. Ik moet hierbij nog wel even vermelden dat de kippen dus NIET loslopen (anders krijg je dus idd van die uitelkaar geschraapte drollen ipv mooie bulten) en verder nog wel bijgevoerd worden met kippengraan en etensresten uit de keuken (zo makkelijk die beesten! ). Als stalbedekking gebruiken we houtkrul vanwege het gemak (vind ik fijner uitmesten) en vanwege gebrek aan opslagruimte. De paarden 'leven' op ca. kwart kg muesli per dag (Shet natuurlijk niet zoveel ), droog brood en onbeperkt ruwvoer.
flettie schreef:Zidore schreef:volgens mij krabben je kippen alleen de mest uit als er voldoende granen/haver/zaden in je paardenvoer zitten hoor!
Die van ons krabben alles uit elkaar, ook de stalinhoud zonder mest want je weet maar nooit wat er helemaal onder die berg zit verstopt toch?
Hier trouwens 4 van de 5 kippen die zelfs bij -6 nog braaf 'hun werk' doen
Stal_Fiore schreef:Oke de kippen eten de mest... maar wat doe je dan met het stro?
saartjuh88 schreef:werkt dat met die kippen ook bij mest zonder stro? Wij hebben mest vooral van het land en uit de paddock ze staan bijna nooit binnen. En er zit echt 1 kilometer verderop een grote kippenboer maar heb er nooit aan gedacht om daar te vragen.