poes schreef:Ik vind 250 euro los kunnen missen naar de lage kant voor een eigen paard in volpension hoor... als je dan nog les gaat nemen, laten bekappen en alles erbij (ook benzine, tuig, etc) sja daarmee haalde ik het bijlange niet.
Was er toch echt 400 in de maand aan kwijt, met vrij goedkoop volpension (200 pm), wekelijks les, om de 6 weken beslaan (helaas ze kon niet zonder ijzers), benzine en alle bijkomende dingetjes... daarnaast dan nog echt wel kosten gehad aan goed zadel etc.
Met 250 zou ik er nooit aan beginnen, er mag maar weinig gebeuren hoor dan. (en imo kom je er dan gewoon zo al niet)
Pension bij 2 verschillende stallen waar ik een fijn gevoel bij heb kost € 220.- incl. lessen en bekappen. Enkel buitenbak maar dat vind ik niet vervelend. Ik denk dus dat € 250.- "regulier" per maand niet aan de krappe kant is. Dat er entingen en ontwormen etc. bij komt dat snap ik en dat kan ik ook zeker betalen, het is enkel niet maandelijks bij de vaste kosten.
En als er iets gebeurd dan heb ik altijd nog spaargeld. Bij € 250.- heb ik het dus enkel over de vaste kosten die ik "vrij makkelijk" kan betalen per maand.
Verder heb ik absoluut geen intentie om wedstrijden te rijden. Rijkleding, fatsoenlijke laarzen, waxjas etc. heb ik in bezit. Alle poetsspullen, cap etc. heb ik nu ook in bezit.
Voor € 250 per maand heb ik dus 2 plekken in mijn hoofd waar het volgende standaard erin zit:
- 24/7 buiten in een kudde
- Bekappen
- Voeren en mestruimen
- Onbeperkt meerijden in de lessen
Bijvoeren, ontwormen, andere da kosten komen er extra bij. Dat besef ik ook wel. Mijn hele situatie bekijk ik alleen vanuit mijn inkomen. Wat mijn vriend zou kunnen/willen bijdragen zou dus ook zeker extra zijn!
Ik ben vandaag gaan kijken bij Spirit Horses en daar heb ik wel een fijn gevoel over. Ik ga volgende week een les rijden. Wat ik wel heb besloten is dat ik eerst de komende 3/4 maanden ga kijken hoe dit rijden me bevalt met ook het vele grondwerk waar daar ook veel aandacht aan wordt besteedt. Als ik dan ervoor kies om toch voor een eigen paard te gaan dan zal ik naar een geschikt paard gaan kijken met nog een aantal mensen die er wat meer verstand van hebben en mij dan ook zouden moeten helpen.