voldoende beweging

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:52

Misschien moet je je ouders de site van de dierenbescherming eens laten lezen over hoe een paard verzorgd zou moeten worden.
dan snappen ze misschien dat een pony de hele week op stal laten staan, met maar een paar keer per week even uit de stal voor rijden, niet diervriendelijk is en dat dat niet een goede manier is om een pony te houden/verzorgen.

Je pony moet elke dag meerdere uren per dag vrij kunnen bewegen in een wei of paddock. Samen met minimaal 1 ander paard of pony.
Als jullie dat niet kunnen bieden aan huis, dan kunnen jullie de pony beter voor de winter verhuizen naar een andere stal waar je pony wel elke dag een paar uur naar buiten kan en het niet erg is als jij maar 3x per week mag rijden ivm je examens.

Je ouders kunnen jou verbieden je pony vaak te rijden, maar dan moeten ze er wel voor zorgen dat je pony in die tijd goedverzorgd wordt en voldoende beweging krijgt.

dieke94 schreef:
Het probleem is dat de wei opnieuw ingezaaid is.
In het voorjaar kunnen ze (pas) weer naar buiten ;(
Kayleigh is 14 jaar en vanaf voor de zomer niet meer bereden (allen op wei gestaan)
Ik ben (al een tijdje) bij mijn ouders aan het pleiten voor een bak(JE) in de schuur, die dan aan een kant open is naar buiten toe.

Bedankt voor jullie reacties.

Ik vindt deze maatregel heel jammer, al begrijp ik wel dat mijn school (examenjaar) voorgaat.
Ik wil alleen niet dat mijn pony hieronder lijdt!! ;(

Verder rijdt mijn zusje nog een keer in de week.

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 21:06

Ik ben in de omgeving op zoek naar een bak voor sowieso 2 uur per dag. :list:

bedankt voor jullie reacties.