Les geven op je eigen pony op jouw stalling

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Re: Les geven op je eigen pony op jouw stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 16:07

Dan moet je nog steeds betalen. Nogal makkelijk verdient anders. :P

Dorus

Re: Les geven op je eigen pony op jouw stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:02

Voor de stalhouder makkelijk verdiend zal je bedoelen.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 17:43

BrankaZ schreef:
En zakelijk gezien kan ik ook situaties voorstellen waarbij een staleigenaar niet enthousiast is over bijrijders. Wat dacht je van een manege waar ook pensionpaarden staan en manegeruiters overstappen van de betaalde manegeles naar een bijrijdpaard waarop ze gratis in de manegeles mogen meerijden?

Bij ons mochten iid ook geen manege klanten "overstappen" naar prive paarden als bijrijder (betaald of onbetaald)
Dat vindt ik ook logisch. Dat is inpikken van klanten.
Maar ik blijf erbij, voor een privepaard in een ALL-IN manege betaal je grof voor alle faciliteiten. Voor het paard welteverstaan.
Dus of pietje, janje of jezelf erop zit maakt niets uit. Er is immers al voor betaald zodat dit PAARD van de faciliteiten gebruik mag maken.
Tuurlijk, misbruik als bijv. elke dag betaald lesgeven op je paard, zeker op een manege, is naar mijn mening ook not done.

Ik denk niet dat je het moet pikken.
Als de stalhouder niet wil dat je "bezoek" of "verzorgersters" meeneemt wegens drukte, had ze dit moeten zeggen bij aanvang.
Maar om dubbel op voor de bak te betalen als je iemand meeneemt en laat rijden op je EIGEN paard in een bak waarvoor je al betaald hebt gaat echt nergens over.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:31

Falona schreef:
Voor de stalhouder makkelijk verdiend zal je bedoelen.

inderdaad, als je ik weet niet wat voor stalling betaald, zit de bak, stal, voer enz er toch bij?
om dan nog eens geld te vragen omdat er iemand op je eigen pony zit is echt erg.
vind ik afzetterij, ook al is het maar 5 euro.

ik had mijn pony ook op een paardenpension staan, en ik heb een verzorgmeisje.
moet zij weten wat ze er mee doet, al rijd ze de hele dag in de bak,of ik.
betaald is betaald

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 21:35

Ik sta bij een boer, hij heeft in een weiland zand gestort voor ons, dus hebben we ons eigen bakje, ik geef heel wat lesjes per weer, de boer vind het niet erg.