Opening-/Sluitingtijden van Pensionstal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:20

Bij ons is het doordeweeks van 08.00 tot 22.00 uur.

In het weekend 's zomers van 08.00 uur tot 20.00 en 's winters tot 18.00 uur.

Ik vind het hele schappelijke tijden hoor, mensen die bij een pensionstal wonen willen ook nog wel een beetje privacy en het terrein afsluiten als iedereen weg is, is nogal irri als net alle hekken dicht zijn en dan moet er nog iemand weg.

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:25

Bij ons zijn er geen vaste sluitingstijden. Ik heb zelfs de sleutel van één van de deuren, dus kan in principe 24 uur per dag bij mijn paard kopen. Ik kan er eigenlijk altijd heen, maar natuurlijk is het wel logisch dat ze het niet leuk vinden als ik bijv. midden in de nacht aan kom zetten. Maar 10 uur, 11 uur 's avonds, geen probleem.
Laatst bijgewerkt door Little_Sun op 09-08-03 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:27

Bij ons altijd tot 22:30. Niet dat ze het zouden zeggen als je later bent hoor maar in principe tot die tijd. Hoe vroeg je komt maakt volgens mij niet uit.

Op mijn vorige stal gingen ze zondag om 17:00 dicht. Ieder wat ie wil hoor ik respecteer het. Maar voor mij was het niet acceptabel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:30

Jammer wel dat ze dat niet even gezegd hebben idd.

Maar verder wel heel begrijpelijk , die mensen willen ook wel eens een beetje rust op het erf natuurlijk. En ze zijn dan al een hele dag open geweest als ze zo vroeg beginnen.

Ik sta ook bij mensen thuis , hebben zelf een paard , jonge hengst en een Shet , en nog 3 stallen over die ze dus verhuren.
Geen openingstijden dus.

Maar als ik eens op een wat aparte tijd kom voel ik me toch wel enigszins
gegeneerd....wil die mensen niet tot last zijn.

Maarja dat heb ik dan al als ik 's ochtends rond koffietijd of 's avonds na een uurtje of half 8 kom hoor Haha!

Tussen 11 en 7 vind ik eigenlijk wel een nette tijd om je paardje te doen
Okee iets later kan ook best Haha!

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 21:53

Mijn pony staat in pension op de manege en daar heb ik gewoon de sleutel van. Heel handig! Als ik wil, kan en mag ik dus zelfs 's nachts komen (ook in het weekend). De eigenaar woont naast de manege en die heeft het altijd meteen door als er iemand is en die houd ook altijd een oogje op de paarden, dus dat is wel heel fijn.

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:03

Hij vind het overigens helemaal niet erg, als je rond 11 uur komt ofzo, als je alles maar weer netjes afsluit (lichten uit, gangpad aangeveegd en alles op slot)
Oh ja, we mogen alleen op maandag ochtend niet in de eerste hal rijden, omdat er dan word uitgemest en dan gaan de meeste paarden even in de bak. Maar dan is er altijd nog de tweede hal en de buitenbak om te rijden. Waar het dus op neerkomt: Je kan maandagochtend niet rijden, want zodra je gesignaleerd wordt, wordt je aan het mesten gezet Haha!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:08

op onze manege kan je terecht van 07.30 tot 23.00/24.00 etc van ma tot vrij maar de pp paarden moeten wel om 23.00 op stal staan voor het voeren en in het weekend van 07.30 tot 18.00.

zijn schappelijke tijden toch, toch lijkt het me heerlijk als mijn paardje aan huis zou staan en dat ik dus alles zelf mag weten maar tegenover staat dat wij dus niet zelf hoeven te voeren dus dat is ook wel weer goed
geregeld!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:10

Dan heb ik ook wel mazzel, bij ons mag je ook komen en gaan wanneer je maar wilt. Maar uiteraard wat hierboven ook al vermeld is, zijn bijzonder rare tijden natuurlijk wel uitgesloten. (Ergens tussen 03:00 uur 's nachts en 05:oo uur in de morgen..) Alhoewel, ik sta op een voormalige boerderij waar zo een en ander zijn paarden stalt, maar natuurlijk ook die van de familie en die zijn als 'boertjes' ook al aardig vroeg op! Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken hahaha, nee grapje.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:15

kay27 schreef:
Bij mij op stal kan ik altijd komen behalve op zondag na 12 uur. Dan heeft de staleigenaar 'vrij' zeg maar, en wil hij even rust om het huis. Eén middag (+ avond) in een hele week? Daar doe ik echt niet moeilijk over hoor!

Even een vraagje: rijdt er niemand concoursen bij jullie op stal? Bij mij in de buurt zijn deze bijna altijd op zondag (vooral in de winter, 's zomers valt het nog wel mee). Ik zou nooit kunnen garanderen dat ik voor 12:00 terug zou kunnen zijn.

De pensionstal waar ik sta is altijd open, de eigenaar vindt het veels te gezellig dat er mensen zijn en staat uren met iedereen te kletsen.

Maar ik zou het kunnen begrijpen dat je niet altijd zin hebt in mensen op je erf.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:18

Heerlijk mijn eigen stal

24/7 berijkbaar en open voor alleen ons. wiehaaa

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:25

ingvdh"]
[quote="kay27 schreef:
Bij mij op stal kan ik altijd komen behalve op zondag na 12 uur. Dan heeft de staleigenaar 'vrij' zeg maar, en wil hij even rust om het huis. Eén middag (+ avond) in een hele week? Daar doe ik echt niet moeilijk over hoor!

Even een vraagje: rijdt er niemand concoursen bij jullie op stal? Bij mij in de buurt zijn deze bijna altijd op zondag (vooral in de winter, 's zomers valt het nog wel mee). Ik zou nooit kunnen garanderen dat ik voor 12:00 terug zou kunnen zijn.

De pensionstal waar ik sta is altijd open, de eigenaar vindt het veels te gezellig dat er mensen zijn en staat uren met iedereen te kletsen.

Maar ik zou het kunnen begrijpen dat je niet altijd zin hebt in mensen op je erf.
[/quote]

Er rijden zeker mensen concoursen bij ons! (Inclusief de staleigenaar zelf...) Dat soort dingen zijn gewoon te regelen, maar als er niemand wedstrijd heeft dan zijn we niet welkom die middag. Ik vind dat ook echt normaal hoor, het gaat om zo'n 10 uur in de week (verdeeld over 1 dag Haha!) dat hij het huis en erf voor zichzelf wil hebben... OK dan! Ik moet trouwens wel zeggen dat het een relatief kleine stal is, dat scheelt misschien ook.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:45

OK, leek me ook al vreemd Knipoog , maar zoals ik al schreef ik kan het begrijpen van je staleigenaar hoor!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:49

Het is bij ons de zoete inval (lees maar in de verschillende topics)en ik vind het helemaal niet erg.iedereen moet kunnen komen en rijden op de tijd dat ie zelf wil!

Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 07:00

Bij de stal waar Menno nu een maand staat is de stal elke ochtend om half 9 open. Door de weeks is de stal rond half 11 ´s avonds weer gesloten. Op zaterdag is dit half 8 en op zondag 6 uur. Voor half 9 en na sluitingstijd is alles op slot. Dus per stalblok de voor en achterkant.
Ik kan heel goed begrijpen dat die mensen ook af en toe even "echt" rust willen. En mocht je vroeg of laat les hebben of op wedstrijd ofzo dat is er gewoon wat te regelen.

Op de stal waar ik hiervoor stond was het in principe altijd open. Maar ik ben daardoor niet speciaal extra vroeg of laat gaan rijden.

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:28

Ik werk in de zorg en dat betekend dat ik onregelmatige diensten loop.
1 x in de maand moet ik op zaterdag tot 18.15u werken.
De manege sluit om 18.00u en heb ik dus een probleem.
Nu wist ik dit van te voren dus heb daar vervanging voor geregeld.
Maar als je eens gaat kijken naar het winkel personeel, deze kunnen ook moeten werken tot 20.00u.
En er zijn steeds meer banen die in de avond uren door blijven gaan.
En eigelijk vind ik dat pension stallen zich daaraan aan moeten passen.

Al heb ik er wel begrip voor dat ze zelf ook een prive leven hebben.

Het is een beetje dubbel.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 08:52

Pinky_girl schreef:
Heerlijk mijn eigen stal

24/7 berijkbaar en open voor alleen ons. wiehaaa

Inderdaad. Mij vind je dus geregeld heel vroeg, en soms ook heel laat nog op stal. Niemand die er last van heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:25

Op de meeste pensionstallen gelden idd sluitingstijden en meestal zijn die wel schappelijk. Zo'n regel dat je zondag tussen 8.00 en 12.00 terecht kunt is voor mij onacceptabel. Zo heb ik ook op een manege gestaan. Daar kon je op werkdagen terecht van 8.00-23.00 uur. Maar vanaf 19.30-22.30 uur waren er manege lessen.
Ik sta nu op een bedrijf waar de handel bijna 24 uur per dag doorgaat lijkt het wel. Als klant kunnen we altijd bij onze paarden. Regel is wel dat de laatste alles afsluit en de lampen uit doet.

bobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 09:41

de pensionstal waar ik een weekje stond was het doordeweeks van 8 tot alf 10 open en zaterdag 8 tot 5 uur en zondag 8 tot 1est wel irritante tijden vooral op zondag

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 10:46

De pensionstal waar mijn bijrijdpaard stond is ma-zo geopend van 9.00-23.00 uur, maar als je wedstrijd hebt ofzo mag je er ook eerder zijn.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:00

Altijd open. Zeker met dit weer vind ik het fijn dat ik (ook in het weekend) om 19.00 uur kan gaan rijden.
En als je werkt, is het geen doen als de stal om 18.00 uur dichtgaat... Wat dat betreft heb ik het prima getroffen op deze stal!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:46

Bij ons is het door de weeks tot 22.00 en in het weekend tot 16.00. Best vroeg al zeg ik het zelf, maar ik begrijp het ook wel, het is daar de hele week al volle bak. En ook zij willen weekend hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:56

ff vraagje
Natuurlijk begrijp ik dat die mensen ook wel hun rust willen hebben, dus niks aanvallends, maar hoe gaat dat dan bij jullie.

Bij ons zit de pension houder ook wel eens op het terras aan huis of zitten ze binnen.
Er is dan niemand die ze stoort. Want voor privacy redenen doe je dat simpelweg niet. (of er moet een paard met koliek liggen, maar dat zijn uitzonderingen)
Dus rust hebben ze dan toch ook wel.
Het is bij ons verder geen manege, dus geen kleine kinderen, alleen maar pensionstal met volwassenen, die dus makkelijk zelf vooruit kunnen zonder hulp.

Bij ons is er dus ook geen sluitingstijd.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:12

Bij ons op stal zijn geen openings of sluitings tijden... je kan gewoon altijd wanneer je maar wilt naar je paard. Wel geldt de regel dat de laatste die weg gaat het licht uit moet doen en de deuren dicht moet doen.

Ideaal dus, zo kan je ook op een zondagavond rond 22.00 uur (zeker met deze hitte) gewoon nog even je paardje gaan rijden.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:20

Ik vind het een beetje belachelijk dat hij bij jullie om 7 uur s'avonds al sluit!!! want als je dit weer hebt dan kan je alleen maar s'ochtends rijden want om 7 uur is het nog lang niet afgekoeld!!!

Bij ons mag je 7 dagen per weer Van de eerste voertijd tot de laatste voertijd op het terrein komen en na de laatste voertijd ook nog wel een tijdje!!!! Dus zeg maar van half 8 s'morgens tot kwart over 10 s'avonds en als je dan eerder wedstrijd hebt bijvoorbeeld mag je natuurlijk wel eerder op het terrein komen!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 14:25

Bij ons zijn er vergelijkbare tijden als andere pensionstallen in dit topic. 's ochtends vanaf een uurtje of 7 tot 's avonds een uur of 11:00 is de boel open. Op zomeravonden soms wat langer. In de regel is het zaterdag en zondag ook om 7 uur 'sochtends tot een uur of 18:00/19:00 open. Zondag is echter wel de officiele rustdag dus dan wordt bezoek van hoefsmid en instructeur niet op prijs gesteld.
Mocht je zaterdag of zondag wat later thuiskomen van een wedstrijd dan is dat altijd te bespreken.