Een paddock midden in de bossen. Naaldbomen giftig of niet.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tantesam

Re: Een paddock midden in de bossen. Naaldbomen giftig of niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:47

Je hoort toch ook wel eens verhalen dat ze zomaar opeens het loodje leggen en dat ze dan wel gekapt mogen worden?? (stiekum injecteren)

Verder wordt er hier in Belgie heeeeel veel gekapt zonder vergunning, en voor zover ik weet, is de controle vele malen minder dan in Nederland.

boshuisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-11 18:36

Een foto plaatsen kan ik niet, schaam...schaam. Ben niet zo'n held met de pc.

Het is opzeker een grove den want hij heeft dubbele naalden en een douglasspar is geloof
ik solitair met naalden.

Ik zou het wel ontzettend jammer vinden als deze bomen echt aan het einde van hun latijn zijn, want dan
ga ik heel veel vuil krijgen van deze bomen.

In belgie zijn ze inderdaad wat makkelijker maar ik weet niet of ze het zo fijn vinden als er 20 bomen gekapt worden en zowiezo gaat het 100 euro per boom kosten om ze te vloeren.

Ik zat nog te denken om over de hele paddock een opvangnet te spannen, maar jah dat ziet er ook zo knullig en donker uit.

Ik denk dat ik het eerst maar eens moet uittesten of mijn paard van de naalden gaat snoepen, zoniet dan ben ik gelukkig. Ik heb voor de stam zowiezo een super oplossing.

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:51

mijn ponies staan ook in een bospaddock met allerlei bomen ,ook dennenbomen
en geen last van hoor, ze eten ervan en zijn nooit ziek
zomers zitten ze alleen van top tot teen onder de hars, dat is lastig want is ultra sterke gel :+