Pony in garage in woonwijk

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: Pony in garage in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:11

Mijn shets staan thuis op stal omdat de wei onder water staat ...

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:25

bij ons in de buurt staat er ook een welsh in een garage in een box.
paard word overdag in de achter tuin gezet

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:06

Een paar jaar geleden heeft een kennis van mij ook noodgedwongen zijn kleine b pony is een garage gestald. Beestje was te ziek en had te veel zorg nodig om te kunnen blijven staan waar hij stond. Nadat hij was opgeknapt is hij weer terug naar zijn kudde gegaan. Ook hun hebben door buren ineens de DB op de stoep gehad omdat de buren te bang waren om het zelf te vragen wat er aan de hand was.

Niet te snel oordelen dus! Eerst je stoute schoenen aan en gewoon op de man af vragen waarom de pony in de garage is gestald, voor het zelfde geld is er een perfect logische verklaring.
Of het wel of niet mag hangt helemaal van je gemeente af, als ik het goed heb begrepen mag ik in mijn koophuis gewoon een pony in mijn tuin plaatsen, onze gemeente heeft hier geen regels in.(en vallen buiten de landelijke regels)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:09

Ik zou toch even informeren bij de gemeente meestal is een pony echt niet toegestaan vanwege de eventuele stankoverlast voor de buren. Bedoel al is het tijdelijk het hoort niet en er zijn vast nog wel andere oplossingen, tuurlijk kun je even langs gaan maar toch als het niet mag dan mag het niet.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 01:19

Db en aid mogen niks doen omdat het om particulieren gaat en t dier niet dringend medische hulp nodig heeft.
BEl even aan en vraag even wat de bedoeling is. Lukt het gesprek niet bel dan je gemeente hulp dienst. OVergens kunnen ook die de pony NIEt weg halen ;)

T is maar goed dat ze de wetgeving gaan bijschaven, de laatste kabinetten hebben flink hun oogkleppen opgehad als het gaat om dieren.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 12:17

Zo, veel reacties in één keer.

De meesten van jullie zeggen, eerst even gaan vragen. Dat is inderdaad een goed idee.
Al denk ik, met drie kleine meisjes, dat de kans er groot in zit dat de pony 'gewoon voor de lol' is. Maar dat zullen we zien. :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:26

DjunDjun schreef:

De meesten van jullie zeggen, eerst even gaan vragen. Dat is inderdaad een goed idee.
Al denk ik, met drie kleine meisjes, dat de kans er groot in zit dat de pony 'gewoon voor de lol' is. Maar dat zullen we zien. :)

Mocht dat zo zijn dan weet je dat en informeer je dan de gemeente..
Maar wel zo netjes eerst te vragen :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 12:34

smurffie schreef:
Mocht dat zo zijn dan weet je dat en informeer je dan de gemeente..
Maar wel zo netjes eerst te vragen :)

Inderdaad, ik zou ook niet blij zijn als de DB in één x op de stoep staat terwijl ik mijn pony het allerbeste wens.

Offtopic; wat een prachtige pony heb jij smurffie, wauw!

Candylight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:44

Gewoon vragen en wanneer het gewoon niet klopt kun je altijd nog verdere dingen ondernemen. Veel Succes!

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:56

-
Laatst bijgewerkt door Ami op 20-01-23 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:31

DjunDjun schreef:

Misschien is de pony in de eerste plaats voor de lol, maar wie weet staat die nu alleen thuis omdat zoals andere bokkers het aangeven het weiland waar hij normaal staat onder water staat, de omheining beschadigd of ze eraf gezet zijn...

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:36

Heb je het al gevraagd??