Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Orchidee21 schreef:Bedankt
ik ga het morgen proberen met een dikke wortel. Voor nu heb ik nog een emmer water in de stal staan hoor. Wil ze natuurlijk niet laten uitdrogen omdat ze het nog niet snappen.
) water gehad uit normale bakken, maar sinds we verhuist zijn moest ie 't doen met een automatische bak. Hij vond het doodeng, stel je voor dat het bijt
Ik heb toen ook alles geprobeerd, snoepjes erop, erin, samen.. Hielp allemaal niet. Heel lang in de buurt gebleven om 'm te betrappen, maar helaas. Uiteindelijk heb ik, heel banketstaaf, op de wei de waterbakken weg gezet en 's avonds het waterbakje eerst helemaal gevuld, om zijn vertrouwen te krijgen in het waterbakje opzich en om te laten zien dat hij toch écht daar zijn water moest halen. 's Morgens was dat dus ook leeg na een dag of 2. Ik geloof een dag later betrapte ik 'm dus wél op drinken uit het bakje
Hij was overigens niet uitgedroogd, iets voordat hij het snapte begon zijn flank ietsje in te vallen, maar zijn turgor bleef normaal. Zolang ze nergens anders kunnen drinken, gaan ze het echt wel zoeken. EN geloof me, mijn knollie is echt een schijtzak hoor, hij stond met wijd gespreide benen en grote neusgaten + ogen te snuiven en te draaien in zijn stal toen ie 't beruchte geluid voor het eerst hoorde