Deken in wei eng?Hoe vinden jullie het deken ligge

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 22:45

Als je het echt niet vertrouwt, kan je altijd nog overwegen om er een extra elastieken singel erbij om te doen. Dan glijdt hij nog minder snel af! want zo te zin ligt hij aardig goed. (behalven dan dat hij voor wat strak zit) Ik zaL het gewoon doen. En als ze er echt onder gaat zweten, doe je hem op de hele hete dagen gewoon of en ga moet je weer met de vliegenspray in weer Haha!
Mooie deken trouwens Lachen

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:13

Mijn paard heeft in de wei ook altijd een soort gelijk dek op en dat blijft goed liggen ook bij rollen enz. Helaas krijgen ze er wel schuurplekken van maarja dat is beter dan dat ze helemaal lek gestoken wordt.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:22

Mier schreef:
Hoi Hoi!

Het is niet echt kritiek hoor, maar volgens mij heb je zijn bilkoorden verkeerd vast gemaakt. Je hebt de rechter schuin naar links vast gemaakt en de andere net andersom he?
Je moet de rechterbilkoord om het been doen en gewoon aan de rechterkant vastmaken. Met de linker hetzelfde verhaal, maar dan links en dan moet je die wel een keer door de rechter halen voordat je hem vastmaakt.
Snap ie???
Ik hoop dat het duidelijk is zo, het zit veel confortabeler voor je paard Knipoog

Ik doe ze ook altijd gekruist vast dan schuurt het juist minder.

Ik zou de deken opdoen als ik jou was, hij ligt netjes (aan de voorkant kan hij iets losser) Heeft kruissingels loopsplitten en bilkoorden. Die blijft echt wel liggen hoor. OK dan!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:46

staat je paard alleen of met een aantal paarden want die willen de deken ook wel eens slopen en dan scheurt tie en krijg je toch gevaarlijke situaties! ik zou nooit iet sop doen in de wei voor hetzelfde geld gebeurt er wat ik ben ook tegen een halster die doe ik dus bijna altijd af !

paarden zijn nl een beetje lomp soms die van mij in iedergeval wel ik
zie dan de meest gruwelijke situaties voor mijn ogen !!

in de winter heb ik ook een deken voor mango maarre die ligt altijd te rollen en te draaien in zn stal dan houd ik echt mijn hart vast !!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-03 02:53

Idd zoals jolynn zegt, heb ik ze gekruist om dat ze dan minder zouden schuren. Ik heb het eigelijk ook altijd alleen maar gekruist gezien, maar moet toegeven toen ik ze vast maakte ik wel even twijfelde.
Ze staat niet met andere pony's op de wei dus die kunnen hem niet slopen oid. Tja, ik gooi hem morgen even op, en ga een poos in de wei zitten, kijken hoe ze er op reageerd. Als het vertrouwd is, laat ik hem om en ga ik hem savonds af doen. Vind ik het niet prettig haal ik hem er gewoon weer af Lachen Toen ik vandaag kwam zag ik nl weer op veel plaatsen bloed en ze werd helemaal gek van de vliegen en dazen die op haar zaten.